علائمی که خبر از بروز بیماری قلبی می‌دهند، کدام است؟


علائمی که خبر از بروز بیماری قلبی می‌دهند، کدام است؟

یک متخصص قلب و عروق با تأکید برتوجه به دردهای قفسه سینه یا دستگاه گوارش، گفت: درد در ناحیه قفسه سینه، احساس فشار در این ناحیه، عدم راحتی و تنگی نفس از جمله علائم مهم بروز بیماری‌های قلبی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مسعود قاسمی، متخصص قلب و عروق در پاسخ به این پرسش که «فشار خون بالا چه نقشی در ایجاد بیماری‌های قلبی و عروقی دارد؟»، اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: فشار خون به عنوان یک ریزفاکتور در بیماری‌های قلبی شناخته می‌شود. از سن 20 تا 70 سالگی تقریبا 80 درصد افراد در دنیا دچار درجاتی از افزایش فشار خون می‌شوند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر نوسان فشار خون بر اساس معیارهای درونی محاسبه شود، مثل اینکه یک مانیتورینگ 24 ساعته فشار خون انجام شود، در این مانتیورینگ اگر فردی هنگام خواب فشار خونش کمتر از 10.5 باشد باید در گروه درمانی قرار گیرد.

این متخصص قلب افزود: نوسان در فشار خون نیز باید فشار خون تلقی شود اما نحوه درمان آن در افراد مختلف و نوع تشخیص آن متفاوت است و این موضوع را باید متخصص قلب، کلیه و متخصص داخلی تشخیص داده و درمان کند.

قاسمی درباره «نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی»، خاطرنشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در درجه اول وجود ریزفاکتورها مورد توجه است؛ یعنی در مردان از 30 سال به بعد باید به این نکته توجه شود که ریزفاکتورهای مربوطه را دارند یا خیر؛ مانند استعمال سیگار و اندازه‌گیری میزان چربی خون که از جمله نکات مهم در ایجاد بیماری‌های قلبی است.

وی اضافه کرد: در حالت افزایش تری‌گلیسیرید خون، ما تا عدد حدود 300 هم ممکن است به بیمار دارو ندهیم و تنها به او توصیه کنیم کاهش وزن داشته و فعالیت ورزشی و رژیم غذایی مناسب داشته باشد، اما در بیماری‌های قلبی با تنگی عروق کرنر که سطح کلسترول و LDL بالا باشد، باید درمان دارویی را آغاز کنیم.

این متخصص قلب با اشاره به برخی علائم ابتلا به بیماری‌های قلبی، اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: معیار ما این است که اگر تنگی دریچه قلب بیشتر از 70 درصد باشد، در این زمان نیاز به درمان عاجل وجود دارد و این خود نشانه شروع و علامت بیماری قلبی است.

قاسمی با اشاره به وجود درد در قفسه سینه به عنوان یکی از نشانه‌های بیماری قلبی، متذکر شد: ما قانونی با عنوان قانون عضو ارجح داریم؛ یعنی اینکه هر علامتی که در قفسه سینه یا دستگاه گوارش مشکوک به نظر آید و آن را در افراد مستعد به بیماری‌های قلبی و عروقی ببینیم، بیماری قلبی قلمداد کنیم مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

وی با بیان اینکه درد در ناحیه قفسه سینه، احساس فشار در این ناحیه، عدم راحتی و تنگی نفس از جمله علائم مهم بروز بیماری‌های قلبی است، گفت: ژنتیک نیز در ایجاد بیماری‌های قلبی قابل توجه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در