انواع لاک سفید کننده دندان + روش استفاده از آن


انواع لاک سفید کننده دندان + روش استفاده از آن

لاک سفید کننده دندان یا قلم سفید کننده دندان ساده‌ترین راه برای روشن کردن دندان‌هاست. استفاده از این روش سرعت بالایی داشته و می‌توان در خانه نیز آن را انجام داد.

انواع لاک سفید کننده دندان + روش استفاده از آن
ستاره | سرویس آرایش و زیبایی - زیبایی دندان‌ها یکی از موارد مهمی بوده که این روزها به آن بسیار توجه می‌شود. در واقع داشتن دندان‌های سفید و مرتب باعث یک لبخند زیبا و جذابیت بیشتر می شود. برای زیباسازی دندان روش‌های مختلفی مانند لمینت دندان و ارتودنسی وجود دارد. در میان انواع روش‌های بازسازی و زیبایی دندان‌، استفاده از لاک سفید کننده دندان (قلم سفید کننده دندان) روشی آسان و سریع است. در این مقاله در مورد این روش، نحوه عملکرد، نحوه استفاده از آن و فواید و مضرات آن صحبت خواهد شد.

لاک سفید کننده دندان

نکته‌ای که در همین ابتدا باید بدانید این است که محصولی به این نام وجود نداشته و اسم درست این نوع محصولات قلم سفید کننده دندان (Teeth whitening pen) است.
قلم‌ سفید کننده دندان یک برس کوچک بوده که به یک مخزن ماژیک مانند متصل است. درون این مخزن ماده‌ای به نام کرباماید پراکساید یا هیدروژن پراکساید با درصد خیلی کم وجود دارد. این مواد دارای خاصیت رنگ‌بُری بوده که از مینای دندان رد شده، به عاج دندان رسیده و می‌توانند رنگ عاج دندان را کمی کمرنگ‌تر کنند.
به علت شفاف بودن مینای دندان رنگ عاج دندان قابل دیدن است؛ به همین علت با کم‌رنگ شدن رنگ عاج، دندان سفیدتر به نظر می‌رسد.

انواع لاک سفید کننده دندان + روش استفاده از آن

بیشتر بدانید: سفید کردن دندان با پوست موز

طرز استفاده از لاک سفید کننده دندان

ابتدا دندان‌های خود را مسواک زده و نخ دندان بکشید. پیچ قلم سفید کننده دندان را آنقدر چرخانده تا ژل به برس قلم برسد. یک لایه نازک از ژل را بگونه‌ای روی دندان‌های خود بکشید که با تمام سطح دندان‌ها در تماس باشد.
نکته: دقت کنید که ژل با لثه‌های شما تماس پیدا نکند؛ زیرا پراکسید هیدروژن موجود در ژل می‌تواند باعث ایجاد سوزش، التهاب و ورم لثه شود. به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه ژل باید روی دندان‌ها بماند.
نکته: یادتان باشد تا زمانی که ژل روی دندان‌های شماست از خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن خودداری کنید. دندان‌ها را شسته تا ژل روی دندان‌ها پاک شود.
توجه: دقت کنید به هیچ عنوان ژل را نخورید. بعد از شستشوی دندان‌های خود به مدت ۲ ساعت از مصرف چای، قهوه، هر خوراکی کافئین دار، قلیان و سیگار خودداری کنید. این کار را ۳ بار در روز در، ۱ تا ۲ هفته انجام دهید.

نتایج به دست آمده از استفاده قلم سفید کننده دندان بسته به نوع دندان و میزان زرد بودن آن فرق دارد؛ بعضی افراد در عرض چند روز و بعضی دیگر در مدت زمان طولانی‌تر به سفیدی دندان خود دست پیدا می‌کنند.

توجه: سفید کردن دندان‌ها برا‌ی افرادی که دندان‌ها و لثه‌های سالم دارند، مناسب است؛ پس این روش برای همه افراد توصیه نمی‌شود.

انواع لاک سفید کننده دندان + روش استفاده از آن



بهترین لاک سفید کننده دندان

امروزه در محصولات زیبایی دندان کم‌تر از سفیدکننده استفاده می‌شود؛ چرا که مواد سفیدکننده باعث حساس شدن دندان می‌شوند. هنگام خرید لاک‌های سفید کننده دندان دقت کرده که محصولاتی که دارای زایلیتول و فلوراید هستند خریداری کنید؛ زیرا این دو مواد از رشد باکتری‌ها و حساس شدن دندان جلوگیری می‌کند.
وایت اسمایل یکی از معروف‌ترین مارک‌های قلم سفیدکننده دندان است. شرکت وایت اسمایل یک شرکت آلمانی بوده که به‌طور تخصصی در زمینه محصولات سفیدکننده دندان فعالیت و تحقیق می‌کند. از دیگر مارک‌های سفید کننده دندان می‌توان به وایت ایمیج و سیگنال هم اشاره کرد.

بیشتر بدانید: فواید و روش‌های سفید کردن دندان با زردچوبه

عوارض استفاده از قلم سفید کننده دندان

از عوارض استفاده از قلم سفیدکننده‌ می‌توان به حساسیت به گرما و سرما، التهاب لثه و دندان درد اشاره کرد. البته این عوارض موقتی بوده و برطرف می‌شود. چون در هنگام استفاده از این نوع محصول ممکن است مواد لاک سفید کننده دندان با بزاق شسته شود و خورده شود که می‌تواند به بدن آسیب برساند.
نکته: چون غالباً در این نوع محصولات از ساخارین هم استفاده می‌شود، پس احتمال بروز سرطان نیز هست. البته ساخارین برای دندان ضرری نداشته، ولی خاصیت سرطان‌زایی آن به اثبات رسیده و استفاده از آن در آمریکا نیز ممنوع است.

برای کاهش عوارض استفاده از قلم سفید کننده دندان به موارد زیر توجه کنید:

زمان ماندن ژل سفید کننده روی دندان را کم کنید. از خمیردندان‌های حاوی نیترات پتاسیم که ضد حساسیت هستند استفاده کنید. برای معدنی شدن دوباره دندان از محلول فلوراید استفاده کنید.

بیشتر بدانید: آموزش درست کردن خمیر دندان خانگی

نکات مهم

این محصول برای کودکان، خانم‌های باردار و خانم‌هایی که در دوران شیردهی هستند توصیه نمی‌شود. محصول را تنها به اندازه معین شده استفاده کنید. دقت کنید محصول با چشم و لثه تماس پیدا نکند و هنگام مصرف خورده نشود. معمولاً حساسیت و عوارض استفاده از قلم سفید کننده دندان بعد از ۲۴ ساعت پایان می‌یابد؛ اگر حساسیت بیشتر ۲۴ ساعت طول کشید حتماً به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر به هریک از ترکیبات قلم سفید کننده دندان حساسیت دارید از استفاده کردن آن خودداری کنید. در صورتی که دندان خراب یا پر کرده دارید از استفاده کردن این محصول خودداری کنید. بعد از استفاده از قلم سفید کننده دندان دقت کرده که در لاک را کاملاً بسته باشید. یک فاصله زمانی معین بین استفاده از قلم سفید کننده دندان در یک روز قرار داده و بلافاصله استفاده نکنید.

انواع لاک سفید کننده دندان + روش استفاده از آن


مزایای لاک سفید کننده دندان

استفاده آسان و راحت حمل راحت و قابل استفاده بودن در هر زمان و هر مکان از بین رفتن راحت لکه‌های غذا و نوشیدنی داشتن آزادی عمل در استفاده برای تمامی دندان‌های فک بالا و پائین

بیشتر بدانید: روش صحیح نخ دندان کشیدن

کلام آخر

استفاده از لاک سفیدکننده دندان یکی از راه‌های سفید کردن دندان و در نتیجه داشتن دندان‌های زیباست؛ اما توجه کنید که حتماً قبل از استفاده از هر نوع محصول سفیدکننده دندان با دندانپزشک خود مشورت کرده و در هنگام خرید این محصولات به مواد تشکیل‌دهنده نیز دقت کنید. همچنین از شما دعوت می‌کنیم در صورت تمایل از مقاله «۹ روش طبیعی برای سفید کردن دندان‌های زرد» در ستاره نیز دیدن بفرمائید.

آیا تاکنون از قلم سفیدکننده دندان استفاده کرده‌اید؟ آیا به نتیجه دلخواه رسیده‌اید؟ شما از کدام مارک سفید کننده دندان استفاده می‌کنید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در قسمت " ارسال نظر " با ما و دیگر مخاطبین ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد