انتقاد از ادبیات علم‌الهدی درباره حجاب زنان/سفره مردم مهمتر است یا چهارتا موی یک دختر بچه؟/لطفا مردم را از دین، زده نکنید


اظهارات اخیر آیت الله علم الهدی درباره نوع پوشش و حجاب بانوان با انتقادات فراوانی رو برو شده است.

به گزارش شریان نیوز،سخنان اخیر آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد درباره حجاب، با حواشی زیادی همراه شد. او در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته با انتقاد تند از نوع حجاب و پوشش برخی زنان، گفت: دختر خانمی که موهای پریشانت را بیرون می‌اندازی و تصور می‌کنی با ولنگاری آزادی بدان که با ولنگاری اسیر شهوترانی مردان هرزه هستی. او در ادامه انتقاداتش با کلماتی چون دختران عوضی و ...از وضعیت حجاب زنان انتقاد کرد.

انتقاد از ادبیات علم‌الهدی درباره حجاب زنان/سفره مردم مهمتر است یا چهارتا موی یک دختر بچه؟/لطفا مردم را از دین، زده نکنید

ادبیات امام جمعه مشهد در بیان انتقاداتش با واکنش هایی روبرو شد تا آنجا که محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه گفت: متاسفانه ادبیات آقای علم‌الهدی از گذشته دچار مشکلات و ضعف‌هایی بوده است و بسیاری از علما، بزرگان و مراجع هم به ایشان و امثال ایشان تذکر داده‌اند که در تریبون نماز جمعه نباید از اینگونه الفاظ استفاده شود.

علم الهدی اما به فاصله یک روز در نشست علمی تبیین مدل مفهومی عفاف و حجاب، باز هم بحث بدحجابی ها را مطرح کرد و گفت: اگر ما بتوانیم اندازه و حدود حجاب اضطراری را تشخیص دهیم دیگر بحثی در زمینه حجاب نمی ماند و اغلب در تشخیص موضوع اختلاف پیش می‌آید مانند اینکه برخی می‌گویند داخل خودرو حریم خصوصی است در حالی که اگر ماشین در خانه و در توقفگاه باشد حریم خصوصی است ولی آیا اگر همین ماشین در خیابان ها و معابر عمومی و در معرض دید عموم باشد باز هم حریم خصوصی است؟ یا اینکه اگر کسی خواست اتاق خواب خصوصی خود را با دیوارهای شیشه ای در سر چهار راه یا میدان شهر بگذارد آیا باز هم می‌توان گفت حریم خصوصی است؟

اما سخنان آیت الله علم الهدی و مهمتر از آن نوع ادبیات بکار گرفته شده از سوی این امام جمعه، با انتقادات کاربران همراه شد.

کاربری به نام علی نوشت: «جمعه به جمعه باید توهینای شمارو به مردم ایران بشنویم.» کاربر دیگری هم نوشته است؛«مردم رو با این حرف ها بیشتر از این از دین زده نکنید. اسلام دین مهربانیه، نه دین زور و اجبار و تهدید»

منتقدی هم که نامش عقلانیت است، خطاب به علم الهدی نوشته است؛«چرا از نزولخواران دولتی که بنام بانک در تمام کشور رخنه کردن صحبت نمی کنید در صورتی که در قرآن حجاب برای زنان مومن آمده نه زنان مسلم پس اجباری نیست مانند قصاص اگر اجباری بود همه به اجبار باید میبخشیدن

منتقدی هم که نامش را منتشر نکرده بود، نوشته است: «ادبیات بسیار سخیفی بعضی از این آقایان دارند که دل چرکین میکنه آدم رو

ابوالفضل هم با اشاره به وجود بیکاری در جامعه با انتقاد از علم الهدی می نویسد: «آقا جان به فرعیات زیاد اهمیت ندیم اولویات مدنظر باشه تو تلویزیون نشون میده از خانوم در مورد حجاب میپرسه آیا برنامه ای برای بیکاری. تورم. فساد. پارتی. ستاره دارکردن مردم و.... سوالی شده جناب علم الهدی سفره مردم مهمتر از چهار تا مویه دختر بچه است

یک کاربر هم با انتقادات از توهین هایی که به مردم شده است، نوشته است«اختلاس ها ودزدی ها، هجوم ماموران شهرداری و ضرب و شت دستفروش ها که برای یک لقمه نان برای زن و بچه شان تلاش میکنند، هرزه خطاب کردن دختران، عدم رسیدگی به گرانی مسکن، اجاره خانه ها، بی توجهی به معیشت مردم، حقوق های پایین بازنشسته ها و بیکاری جوانان، اینها توهین به مردم وارزش هایی که شهدای عزیزما برایش جان دادند نیست؟»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر