پروژه‌های درمانی و بهداشتی استان خراسان شمالی افتتاح شد


پروژه‌های درمانی و بهداشتی استان خراسان شمالی افتتاح شد

همزمان با دومین سفر هیات دولت به خراسان شمالی طرح های بخش بهداشت و درمان این استان با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس، شامل سه پروژه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و چهار پروژه دانشکده علوم پزشکی اسفراین توسط معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طور همزمان افتتاح شد.

پروژه‌های درمانی و بهداشتی استان خراسان شمالی افتتاح شدبه گزارش فانوس، سه پروژه دانشکده دندانپزشکی بجنورد، مرکزهای جامع سلامت شهرهای شوقان و گرمه با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

در این مراسم که با حضور دکتر سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و سایر مسئولان خراسان شمالی برگزار شد، دانشکده دندانپزشکی و دو پروژه مرکز جامع سلامت گرمه و شوقان بصورت همزمان از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

پروژه احداث دانشکده دندانپزشکی بجنورد در سال 1396 به مساحت 4 هزار مترمربع آغاز و پس از دوسال از آغاز عملیات اجرایی با صرف اعتباری به میزان 130 میلیارد ریال تجهیز و آماده افتتاح گردید.

دانشکده دندانپزشکی بجنورد با دارا بودن حدود 210 دانشجو ، فعالیت 33 عضو هیات علمی و 10 رشته تخصصی ، 5 کلاس آموزشی، 3 پره کلینیک N2, ترمیم و پروتز و 90 یونیت آماده ارایه خدمات به دانشجویان دندانپزشکی است.

عملیات اجرایی پروژه احداث مرکز جامع سلامت گرمه در سال 1396 به مساحت 500 مترمربع با تخصیص اعتباری به میزان 5/7 میلیارد ریال آغاز شد که پس از دو سال از آغاز عملیات اجرایی اتمام و آماده بهره بردای است که با بهره برداری از این طرح جمعیت 12 هزار نفری شهر گرمه از خدمات بهداشتی و درمانی آن بهره مند شدند.

پروژه احداث مرکز جامع سلامت شهر شوقان در سال 1396 به مساحت 500 مترمربع آغاز و پس از دوسال از آغاز عملیات اجرایی با صرف اعتباری به میزان 5/7 میلیارد ریال تجهیز و آماده افتتاح گردید با افتتاح این طرح 9 هزار و 363 نفر جمعیت منطقه شوقان تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی قرار گرفتند.

بر پایه این گزارش عملیات اجرایی برای سه طرح فوق از سال 96 با اعتباری بالغ بر 145 میلیارد ریال آغاز شد.

همچنین پروژه های دانشگاه علوم پزشکی اسفراین شامل مرکز جامع خدمات سلامت روستایی توی، ایرج و پانسیون های پزشک لاله و مجتمع فرهنگی آموزشی چندمنظوره جوشقان است.

اعتبار ساخت پروژه های یاد شده در اسفراین ٢٣ هزار و ٥٠٠ میلیون ریال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج