نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، مواضع رئیس جمهوری را ستود


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، مواضع رئیس جمهوری را ستود

بجنورد- ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: از رئیس جمهوری تشکر می کنیم که با سخنان و مواضع قاطع خود دشمنان نظام اسلامی را ناامید و ملت ایران را شاد کردند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی روز یکشنبه در نشست شورای اداری و توسعه خراسان شمالی که با حضور رئیس دولت تدبیر و امید برگزار شد، اظهار کرد: سخنان شما در برابر متجاوزان به حقوق این کشور، در برابر آمریکا، اروپا و انگلیس که در کمال پررویی می‌خواهند عظمت این کشور را نادیده گرفته و در مقابل تمدن سازی ما بایستند و به بهانه‌های گوناگون سنگ اندازی کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار بود و این قاطعیت در برابر زورگویان عالم روحیه جدیدی به این ملت داد و از شما هم جز این توقع نمی‌رود.

وی با بیان خاطره‌ای از رئیس جمهوری در دوران مبارزات قبل از انقلاب، گفت: من طلبه‌ای جوان بودم و شما فاضلی بزرگوار در قم که به منبر می‌رفتید و من پای منبر شما شاد شدم اما منبر شما ۳ شب بیشتر ادامه پیدا نکرد و تعطیل شد چرا که روحیه انقلاب را ترویج می‌داد.

امام جمعه بجنورد افزود: البته همان سه شب کار خود را کرد و در یکی از همین شب‌ها شما با اشاره‌ای که اصلح بود از بیان، گفتید «خدایا آن مرجع عالیقدر ما را حفظ کن» و در آن زمان که نام بردن از امام تبعات زیادی داشت امام (ره) را دعا کردید، آن هم زمانی که برخی همین را هم جرات نمی کردند بگویند و از شما که در جوانی این طور سخن می‌گفتید توقع ما همین قاطعیت است.

حجت الاسلام یعقوبی سپس با بیان اینکه به مناسبت زادروز امام رضا (ع) قصد تقدیم هفت سینی به رئیس جمهوری را دارد، سین نخست این هفت سین را سلام و آرزوی سلامت برای رئیس جمهوری خواند و از سرعت بخشیدن به پروژه‌های زیرساختی، سرمایه گذاری در استان، سند توسعه استان را از جمله دیگر سین های آن برشمرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از رییس جمهوری به عنوان «امین و امیر» یاد کرد و گفت: اکنون توقع ما از شما مضاعف است و سخنان قاطع و زیبای شما حرکت جدید و نقطه عطف دیگری برای نظام و کشور بود.

یعقوبی افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب ما انعطاف را قبول داریم ولی انفعال را نه و شما این را موضوع را نشان دادید که انعطاف دارید اما انفعال نه.

وی به برخی از نیازهای خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: این استان بعد از گذشت ۱۵ سال هنوز از برخی زیرساخت‌های اساسی مانند راه مناسب و راه ریلی محروم است و لازم است اقدامات اساسی برای حذف محور پرحادثه غربی استان و نیز ساخت راه ریلی انجام شود و با تزریق اعتبار محرومیت های این بخش ها شود.

امام جمعه بجنورد گفت: سرمایه گذاری در این استان از اوجب واجبات است و در حالی که معادن زیاد و ظرفیت های خوبی برای گردشگری داریم اما سرمایه گذاران می آیند و فراری داده می‌شوند و باید کاری کرد که سرمایه گذاران بیایند و بمانند و کاری که استاندار در جهت سهولت سرمایه گذاری ها کرد، یعنی مجوزهای بی نام کار را برای سرمایه گذاران تسهیل کند.

وی همچنین خواستار ادامه مدیریت استاندار خراسان شمالی در این استان شد و گفت: استاندار با قوت برای توسعه استان وارد شده و از شما می خواهیم حداقل تا دوره ای که خود در دولت حضور دارید استاندار تغییر نکند زیرا بی ثباتی و تغییر مدیران یکی از علل عقب ماندن خراسان شمالی است و من در ۶ سالی که در اینجا هستم ۶ استاندار عوض شده است.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین خواهان ساخت زائرسرای استان خراسان شمالی در مشهد مقدس شد و افزود: از رئیس جمهور تقاضا داریم در ساخت زائرسرای استان در مشهد به ما کمک کند.

دومین سفر استانی دولت تدبیر و امید روز یکشنبه به استان خراسان شمالی صورت گرفت و شماری از وزرا و اعضای دولت به نمایندگی از ریاست جمهوری با حضور در شهرستان‌های مختلف این استان اقدام به افتتاح طرح‌های اجرا شده تصویب شده در سفر قبلی و یا آغاز طرح‌های جدید کردند.

ب/‏۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی