مجلس در خصوص حقوقدانان شورای نگهبان تصمیم می گیرد


مجلس در خصوص حقوقدانان شورای نگهبان تصمیم می گیرد

تهران- ایرنا- نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی، گفت: در 2 روز آینده در صحن مجلس شورای اسلامی رأی گیری، و نمایندگان نظر خود نسبت به چهار حقوقدانی که از طرف قوه قضائیه به مجلس معرفی شده، اعلام خواهند کرد.

«یحیی کمالی پور» عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با بیان حضور ۲ تن از پنج حقوقدان معرفی شده توسط رئیس قوه قضاییه برای شورای نگهبان در نشست امروز کمیسیون حقوقی و قضایی، افزود: امروز آقایان محمد حسن صادقی مقدم و علی غلامی مهمان کمیسیون قضائی و حقوقی بودند و در خصوص مسئولیت سنگین عضویت در شورای نگهبان بحث و تبادل نظر شد. همچنین یک نفر از حقوقدانان معرفی شده محمد دهقان عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی است.

وی اضافه کرد: در دو روز آینده مجلس نظر خود را نسبت به این حقوقدانان اعلام خواهد کرد.

۲۴ تیرماه امسال، دوره عضویت چهار عضو شورای نگهبان، به پایان می‌رسد و با در نظرگرفتن درگذشت یکی از فقهای این شورا، باید گفت که احتمال تغییر اساسی در ترکیب اعضا و در نتیجه تغییر ساختاری رویکردهای این شورا دور از ذهن نیست. ۲۳ تیرماه ۱۳۹۲ بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، محسن اسماعیلی، نجات‌الله ابراهیمیان و سام سوادکوهی را به عنوان حقوقدان به عضویت شورای نگهبان درآوردند و حالا در هفته آینده دوره ۶ ساله عضویت این سه حقوق‌دان به پایان می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی