از سفر استانی رئیس جمهوری تا خروج بازار ارز از دلالی


از سفر استانی رئیس جمهوری تا خروج بازار ارز از دلالی

استان ها - ایرنا - سفر استانی رئیس جمهوری به خراسان جنوبی، شکست امریکا در همه سیاست‌های تحریمی علیه ایران، توانمندسازی 12 هزار زن سرپرست خانوار و خارج شدن بازار ارز کشور از دلالی، تبدیل کسب و کار خانگی به کارخانه و توقیف دو تُن گوشت در هتل پنج ستاره مشهد گزیده ای از عناوین اخبار و گزارش‌های 24 ساعت گذشته خروجی اخبار استان‌های ایرنا است.

‌*سفر استانی رئیس جمهور به خراسان شمالی

در سفر استانی رئیس جمهوری به خراسان شمالی که صبح یکشنبه انجام شد، شماری از وزیران و اعضای هیأت دولت تدبیر و امید حضور دارند.

آغاز عملیات ساخت سد دربند «مانه و سملقان» و افتتاح خط تولید آلفا آلومینیا و ۲ مرحله واحد سیکل ترکیبی شیروان برخی از طرح‌هایی است که امروز در سفر کاروان تدبیر و امید بهره برداری شد و قرار است شورای اداری و برنامه ریزی خراسان شمالی و دیدار با فعالان اقتصادی و نخبگان این استان هم با حضور رئیس جمهور برگزار شود.

*همه مسیرهای آمریکا علیه ملت ایران به شکست انجامید

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این سفر با حضور در اجتماع بزرگ مردم این استان تصریح کرد: در ۱۴ ماه گذشته آمریکا سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرده است اما در هر مسیری که آمریکایی‌ها چه اجتماعی چه سیاسی و چه حقوقی پیش رفتند، منجر به شکست شأن شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم شیروان افزود: ۱۴ ماه گذشته سخت‌ترین تحریم‌ها را آمریکا علیه ملت ایران تحمیل کرده، تحریمی که اگر علیه هر ملت دیگری می‌شد، آن مردم را از پا در می‌آورد اما ملت قهرمان و هوشمند و مقاوم ایران اسلامی در طول این مدت با قدرت در برابر آنها ایستادگی کرده است.

-

*ایران تنها تهران و کلانشهرها نیست

«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس‌جمهوری هم در روز شنبه پیش از آغاز سفر استانی دکتر روحانی به دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد رفت و با بیان اینکه دولت به استان‌های تازه تأسیس نگاه ویژه دارد، گفت: معتقدیم ایران تنها تهران و تعدادی از کلان‌شهرها نیست و توسعه کشور باید همه‌جانبه بوده و همه جای کشور باید آباد شود.

*۱۲ هزار زن سرپرست خانوار توانمند می‌شوند

خبری هم از سنندج از قول معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در موضوع اجرای طرح‌های توان افزایی زنان سرپرست خانوار در کشور منتشر شده که در آن معصومه ابتکار گفته است: امسال در قالب این طرح‌ها ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار توانمند می‌شوند.

دو سوم کشور قابلیت نصب سلول‌های خورشیدی را دارد

اما اینکه دو سوم از مساحت کشور قابلیت نصب سلول‌های خورشیدی (فتوولتائیک) را دارد هم مطلبی از قول علی اصغر شهبازی رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی است که در دیدار با معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی در مشهد اعلام کرد و گفت: نقشه تابش خورشید در ایران نشان می‌دهد که کمترین تابش کشورمان از بیشترین سطح تابش در آلمان بیشتر است.

*بازار ارز کشور از دلالی خارج شد

خروج بازار ارز کشور از دلالی هم خبری است که غلام رضا تاج‌گردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویر احمد اعلام کرده است

او با بیان اینکه سیاست‌های بانک مرکزی در هماهنگی با دولت، مجلس و مردم موجب تثبیت نرخ ارز کشور شده گفت: بازار ارز از دلالی خارج شده است و مردم در این زمینه نگران نباشند و در واقع راه اندازی بازار متشکل ارزی و سیاست‌های بانک مرکزی موجب خروج بازار ارز از تلاطم‌های گذشته شده است.

*افزایش صادرات صنایع معدنی با وجود تحریم‌ها

مرکز زنجان هم خبری از قول جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده که در آن با تاکید بر افزایش صادرات صنایع معدنی با وجود تمام تحریم‌ها و فشارها در سال‌های اخیر گفته است: تولیدات معدنی کشور در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۲۲ و ۲۵ میلیون تُن بود و برای سال جاری نیز ۳۰ میلیون تن هدف‌گذاری شده است.

تبدیل کسب و کار خانگی به کارخانه

در حوزه اقتصادی، خبری دیگر هم امروز از شیراز منتشر شده با این مضمون که یک واحد تولیدی که سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را در قالب کسب و کار خانگی آغاز کرد، اینک در سال رونق تولید با حمایت دستگاه‌های اجرایی و اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی به کارخانه‌ای با اشتغال قابل توجه در شهرک صنعتی شیراز تبدیل شده است.

*کشت گلخانه‎ای در خراسان شمالی توسعه پیدا می‌کند

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی هم در خراسان شمالی گفت که کشت گلخانه‌ای در خراسان شمالی توسعه یافته و اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در این استان با شتاب بیشتری پیگیری می‌شود با وجود ظرفیت‌ها متأسفانه تاکنون طرح‌های گلخانه‌ای در خراسان شمالی توسعه مطلوبی پیدا نکرده و هم اکنون تنها ۵۰ هکتار گلخانه در این استان وجود دارد.

*تکمیل ۷۵ درصد گنجایش واحدهای اقامتی رسمی مشهد

همزمان با سالروز میلاد امام مهربانی‌ها حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مشهد مملو از زائرانی است که در ایام دهه کرامت برای زیارت بارگاه منور رضوی این ایام خود را به پایتخت معنوی ایران زمین رسانده اند و همین موجب شده تا یوسف بیدخوری معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اعلام کند که ۷۵ درصد گنجایش واحدهای رسمی اقامتی مشهد تکمیل شد.

*توقیف دو تُن گوشت در هتل پنج ستاره مشهد

اما در رابطه با بحث هتل‌ها، توقیف دو تُن گوشت مشکوک در یک هتل پنج ستاره مشهد و مهر و موم سردخانه آن، هم خبری جالب توجه است که از قول امید جلیلی، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اعلام و عنوان شده که در جریان طرح بازرسی از هتل‌های ۵ ستاره اطراف حرم روز گذشته و امروز این گوشت‌ها توقیف شده است.

*آخرین بازمانده قدیمیِ نقالانِ کشور در بستر بیماری

اما از حوزه فرهنگی هم مطلبی از مرکز اراک انتشار یافته مبنی بر اینکه مرشد سید «مصطفی سعیدی» پیشکسوت شاهنامه خوان اراکی و آخرین بازمانده نسل قدیمی نقالان کشور روز یکشنبه به دلیل بیماری گوارشی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک بستری شده است.

*از مونسون آبی بر آتش گرمای تابستان تا شمیم عطر رضوی و هم نشینی دانش آموزان و عقرب

شمیم رضوی و طراوت دوباره مشهدالرضا (ع)،"مونسون" آبی بر آتش گرمای تابستان در سیستان و بلوچستان، مجموعه‌های آبی و لزوم نظارت‌های بهداشتی، هم نشینی دانش‌آموزان و عقرب‌ها در یک روستای ایذه، چالش ورود بنیاد مسکن به حوزه دهیاری‌ها و مانند آن هم برخی از عناوین گزارش‌های تولیدی و منتشره مراکز استانی است.

_"مونسون" آبی بر آتش گرمای تابستان در سیستان و بلوچستان مطلبی از مرکز زاهدان در مورد سامانه آب و هوایی مونسون هند که علاوه بر ریزش‌های تابستانه برای سیستان و بلوچستان به سبب وزش بادهای موسمی، نقش مهمی در تعدیل دمای هوای نوار ساحلی این استان در تابستان دارد.

-شمیم رضوی و طراوت دوباره مشهد الرضا (ع) هم مطلبی در میلاد خورشید هشتم امام علی بن موسی الرضا (ع) و حال و هوای این روز فرخنده است.

-مجموعه‌های آبی و لزوم نظارت‌های بهداشتی هم گزارشی از مشهد با نگاهی به وضعیت کم آبی و بحران بی آبی این شهر و وجود مجموعه‌ها و پارک‌های آبی بزرگ در این شهر و تأثیر آن بر شرایط منابع و نیز حجم مصارف آن است.

-مرکز خوزستان هم در گزارشی با عنوان "هم نشینی دانش‌آموزان و عقرب‌ها در یک روستای ایذه" مطلبی در زمینه انتشار یک عکس از وضعیت مدرسه روستایی «بُنِه اران دهدز» از توابع شهرستان ایذه در فضای مجازی است که وجود عقرب‌ها را در این کلاس نشان می‌دهد.

- مرکز البرز هم با عنوان ساخت ۲۱ هزار واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد با اشاره به موضوع قیمت مسکن و مشکلات اجاره نشینی در کشور به این طرح پرداخته که وزارت راه و شهرسازی احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نوساز به متولیان امور در شهرهای جدید محول می‌کند و در این میان سهم شهر جدید هشتگرد استان البرز ۲۱ هزار واحد مسکونی تعیین شده است و در آن به شرایط این شهر و آثار اجرای این طرح اشاره دارد.

۱۹۰۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس