کمبود گندم نداریم


کمبود گندم نداریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کشور در بحث گندم به خودکفایی رسیده و در خراسان جنوبی نیز در این زمینه کمبود محسوسی نداریم.

به گزارش ایسنا، غلامرضا قوسی با اشاره به تولید بیش از ۶۳ هزار تن گندم در خراسان‌جنوبی، گفت: در سال زراعی ۹۸-۹۷ سطح زیر کاشت گندم ۱۸ هزار و ۶۸۰ هکتار و سطح زیر کاشت جو ۱۹ هزار و ۶۰۵ هکتار است.

وی افزود: در سال زراعی ۹۸-۹۷ پیش‌بینی می‌شود ۶۳ هزار و ۷۰۸ تن تولید گندم داشته باشیم و در خصوص جو نیز پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۶۲ هزار تن تولید جو داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم ۱,۷۰۰ تومان و قیمت تضمینی جو ۱,۱۶۳ تومان در نظر گرفته شده است.

قوسی در خصوص وضعیت جو در استان اظهار کرد: میزان برداشت جو نیز تا ۱۲ تیرماه برابر ۱۷ هزار و ۹۱۵ هکتار بوده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته برابر ۱۸ هزار و ۴۴۵ هکتار بوده است.

وی بیان کرد: دلیل کاهش سطح برداشت غلات در سال گذشته تا حد زیادی مربوط به عدم بارندگی‌ها و افزایش طول دوره رشد گیاه بوده و کاهش سطح زیر کاشت نسبت به سال گذشته از دیگر عوامل تأثیرگذار در این موضوع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: بیشترین سطح زیر کاشت گندم مربوط به شهرستان قاین با ۳۶۴۰ هکتار و بیشترین سطح زیر کاشت جو مربوط به شهرستان بشرویه با ۶۹۵۰ هکتار است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توی 10 ثانیه حدس بزن / چه کسی از دست پلیس فرار کرده؟