ضرورت اصلاح تسهیلات اعطایی به برگزیدگان المپیاد‌های دانش‌آموزی


سالاریه با اشاره به لزوم اصلاح تسهیلات اعطایی به برگزیدگان المپیاد‌های دانش‌آموزی گفت: پیشنهاد ایجاد تغییرات در چگونگی ارائه این تسهیلات طی نامه‌ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی، مطرح شده است.

ضرورت اصلاح تسهیلات اعطایی به برگزیدگان المپیاد‌های دانش‌آموزیبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن سالاریه، معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم اصلاح تسهیلات اعطایی به برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی گفت: هدف اصلی از برگزاری المپیادهای دانش‌آموزی و تسهیل مسیر ادامه تحصیل برگزیدگان آنها در دانشگاه، شناسایی استعدادهای برتر در حوزه‌های تخصصی و کاهش دغدغه آنان برای تسلط بر سایر دروس و رقابت با سایر دانش‌آموزان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌هاست.

وی افزود: اما بررسی نتایج در سال‌های اخیر به ویژه توزیع مدال‌آوران در دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف و رصد وضعیت تحصیلی آنها در دانشگاه، نشان می‌دهد این موضوع از هدف اصلی خود منحرف شده و دانش‌آموزان عموماً با هدف ادامه تحصیل در رشته‌های پرطرفدار از قبیل مهندسی برق، کامپیوتر، پزشکی، حقوق، از المپیاد به عنوان پلی برای نیل به این مقصود استفاده می‌کنند.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، پیشنهاد ایجاد تغییراتی در چگونگی ارائه تسهیلات اعطایی به برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی، طی نامه‌ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی، مطرح شده است که امیدواریم مورد تصویب شورا قرار گیرد.

سالاریه در پایان با اشاره به نحوه ساماندهی وضعیت انتخاب رشته المپیادهای علمی در اصلاحیه پیشنهادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چنانچه این تغییرات به تصویب شورا برسد، دارندگان مدال‌های طلا همانند روال گذشته می‌توانند از تسهیلات معافیت از کنکور بهره‌مند شوند و با هدف توزیع متناسب‌تر استعدادی و حمایت از رشد متوازن رشته‌های تحصیلی مختلف، تسهیلات معافیت از کنکور در مورد دارندگان مدال‌های نقره و برنز کشوری عمدتاً در جهت تحصیل در رشته‌های مرتبط اعطا خواهد شد.

بنیاد ملی نخبگان نیز در آینده نزدیک تسهیلات بیشتری را به مدال‌آوران المپیادهای مختلف در راستای تحقق این هدف اعطا خواهد کرد.

انتهای پیام/

ساماندهی وضعیت انتخاب رشته المپیادهای علمی دانش‌آموزی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403