شهرک‌های گلخانه‌ای در استان اردبیل گسترش می‌یابند


شهرک‌های گلخانه‌ای در استان اردبیل گسترش می‌یابند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از گسترش شهرک‌های گلخانه‌ای در این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین وطن دوست روز یکشنبه در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های استان افزود: توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در استان یکی از اهداف مهم بخش کشاورزی است و در این زمینه تمامی مسائل و مشکلات مربوط به بهره‌برداران در پنجره واحد سرمایه گذاری مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار خواهد گرفت تا این واحدها نیز بتوانند در کمترین زمان ممکن در مسیر تولید قرار گرفته و فعالیت خود را آغاز کنند.

او اظهار داشت: شرکت شهرک‌های کشاورزی با سیاست‌های مهم کاهش مصرف آب به ازای محصول تولیدی، تولید محصول با کیفیت، امکان کنترل آفات و بیماری‌ها، تولید محصول خارج از فصل، اشتغالزایی و تولید محصولات صادرات محور همراه است.

وی روند توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در استان را بسیار مطلوب دانست و گفت: روند کار به نحو شایسته ای در حال انجام است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: مجتمع‌های گلخانه‌ای در فیروزآباد پارس آباد به مساحت ۲.۱۸ هکتار، قره قباق پارس آباد به مساحت ۳.۱۰ هکتار، فیروز آباد کوثر ۵.۱۹ هکتار، سامیان اردبیل به مساحت ۲۱ هکتار، طولش خلخال به مساحت ۲۲ هکتار، پارس آباد مغان به مساحت هزار و ۵۹۵ هکتار، اسماعیل خان مالداشی به مساحت ۲۰ هکتار، اراضی پایاب سد خدا آفرین به مساحت هزار هکتار و اراضی کشت و صنعت پارس به مساحت ۱۰۰ هکتار قرار دارد.

کاظم عبادالله عموقین افزود: غیر از شهرک گلخانه‌ای پارس که در اراضی خصوصی راه اندازی شده بقیه شهرک‌ها در اراضی دولتی و ملی به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: استان اردبیل علاوه بر واحدهای گلخانه‌ای ذکر شده دارای سه واحد دامپروری بیله سوار به مساحت ۲۵ هکتار می‌باشد که در مرحله واگذاری است و مجتمع دامپروری جغاتای مشگین شهر به مساحت ۵۰ هکتار که واگذار شده و مجتمع دامپروری آنگوتلار گرمی مغان هم به مساحت ۱۰ هکتار می‌باشد.

عموقین افزود: با راه اندازی این واحدهای گلخانه‌ای پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ برای تعداد ۲۰ هزار نفر به صورت پایدار اشتغال ایجاد شده و به میزان ۷۵۰ هزار تن به میزان تولید انواع محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی، فلفل و خیار افزوده شود.

۶۰۱۸/‏۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟