ائتلاف ضدایرانی و تلاش برای انتقال بحران های داخلی خود به خاورمیانه


ائتلاف ضدایرانی و تلاش برای انتقال بحران های داخلی خود به خاورمیانه

دولتهای ائتلاف شوم ضد ایرانی غربی - عبری - عربی با بحرانهای فزاینده داخلی مواجه هستند که در صدر آن بحران مشروعیت و ناکارآمدی می تواند سقوط از قدرت را به دنبال داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما، شکست حزب جمهوری خواه ایالات متحده آمریکا در انتخابات میان دوره ای ، استعفا و یا عزل متعدد وزرای کابینه ترامپ ، خروج انتقاد برانگیز از تعهدات الزام آور بین المللی نظیر معاهده پاریس و برنامه جامع اقدام مشترک ، شکست دیوار کشی مرز مشترک با مکزیک و تبعات انسانی ناشی از آن ، شکاف با اتحادیه اروپا و سیاستهای خارجی بی نتیجه که نه تنها دستاوردی برای منافع ملی آمریکا نداشته بلکه آسیب جدی به آن وارد کرده است .
اینها تنها نمونه هایی از تنوع بحران هایی می باشد که در حال تشدید بوده و احتمال شکست دونالد ترامپ در انتخابات 13 آبان سال آینده را قابل پیش بینی کرده است.

انگلیس (دیگر متحد غربی ضد ایرانی ایالات متحده) نیز از این شرایط مستثنی نیست . حزب محافظه کار انگلستان علاوه بر روبرو شدن با بن بست برگزیت و استعفا نخست وزیر ترزا می ، پیشتر در انتخابات شوراهای شهر بریتانیا شکست سنگین و بی سابقه ای را متحمل شد و دور از انتظار نیست که بوریس جانسون در صورت حضور در شماره 10 خیابان داونینگ وضعیت بهتری داشته باشد ، هر چند این حضور با امّا و اگرهایی نیز همراه است.

اسرائیل (متحد ضد ایرانی عبری آمریکا) هم در حوزه داخلی شرایط متزلزلی دارد در پی سقوط کابینه نتانیاهو و انتخابات پیش از موعد کنست اسرائیل ، حزب لیکود نتوانست ائتلاف 61 کرسی از 120 کرسی را با خود همراه سازد و می بایست مجدد در شهریور سال جاری وارد رقابت با ائتلاف آبی سفید که شامل ژنرال های بازنشسته صهیونیستی (بنی گانتس ، گبی اشکنازی و موشه یعلون) با یائیر لاپید رهبر حزب یش عتید می باشد ، شود .
این در حالی است که چند پرونده مفتوح فساد اقتصادی بی بی و همسرش آسیب جدی به جناح راست رژیم صهیونیستی وارد کرده است .

عربستان سعودی محور عربی ائتلاف ضد ایرانی علاوه بر بحران جانشینی ملک سلمان و پرونده های جنایی بین المللی چون اعدام شیخ نمر و قتل خاشقچی با شکست های پیاپی در جنگهای نیابتی سوریه ، عراق ، افغانستان ، لبنان و نبرد مستقیم با یمن مواجه بوده و نتوانسته یک جبهه واحد عربی - فرقه ای همراه با آمریکا را رهبری نماید .

با مروری بر تحولات داخلی ائتلاف ضد ایرانی می توان به این جمع بندی رسید که بحران های فزاینده پیش روی تصمیم گیرندگان واشنگتن ، لندن ، تلاویو و ریاض ، گزینه ای جز ماجراجویی و انتقال بحران به خاورمیانه در برابر آنها نگذاشته است .

این در حالی است که تصمیم گیرندگان تهران ، مقاومت و دفاع را با پشتوانه خواست عمومی ملت بزرگ ایران تا سقوط دولت های متزلزل متخاصم ادامه خواهد داد .

یادداشت: حامد صمدلویی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج