وزیر خارجه ایران در اوج تنش ها میان دو کشور به امریکا سفر کرد


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران صبح امروز یکشنبه 23 سرطان برای شرکت در نشست اقتصادی سازمان ملل متحد به نیویورک رفته است. قرار گزارش ها جواد ظریف پس از نیویورک برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به ونزوئلا برود.و از آنجا روانه کشور های نیکاراگوا و بولیوی می شود. ظریف در حالی وارد آمریکا شده که ترامپ در آخرین گفتگو خود...

وزیر خارجه ایران در اوج تنش ها میان دو کشور به امریکا سفر کرد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران صبح امروز یکشنبه ۲۳ سرطان برای شرکت در نشست اقتصادی سازمان ملل متحد به نیویورک رفته است.

قرار گزارش ها جواد ظریف پس از نیویورک برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به ونزوئلا برود.و از آنجا روانه کشور های نیکاراگوا و بولیوی می شود.

ظریف در حالی وارد آمریکا شده که ترامپ در آخرین گفتگو خود با یکی از خبرنگاران کاخ سفید گفته بود که ایران در وضعیت خطرناکی قرار دارد و باید بسیار مراقب باشد.

این اولین هشدار ترامپ به ایران نبوده چندی قبل نیز ترامپ در صفحه توییترش گفته بود که به زودی تحریم ها را علیه ایران شدید می کنم.

ایالات متحده آمریکا در حمل سال ۱۳۹۷ از برجام خارج شد و تحریم های هسته ای علیه ایران را صادر کرد.

ایالات متحده آمریکا می گوید که ایران بزرگترین حامی تروریسم و عامل بی ثباتی در خاور میانه است.

آزمایش موشک های ایرانی پیش از این نیز با واکنش های کشور های غربی مواجه شده بود و این کشور ها از ایران خواسته بود که آزمایش این موشک ها را متوقف کند.

آمریکا در سال ۹۸ سپاه پاسداران ایران را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد و این نخستین باری بود که آمریکا نیروهای نظامی یک کشور در چنین فهرستی قرار میدهد.

تنش ها بین ایران و آمریکا زمانی شدت گرفت که ایران یک پهپاد آمریکا را در منطقه خلیج فارس از بین برد که آمریکا در مقابل آن واکنش جدی نشان و قرار بود به سه مکان مهم در ایران حمله نظامی انجام دهد اما ده دقیقه قبل از حمله از این کارش منصرف شد.

با آن هم آمریکا اعلام کرده است که آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است، اما ایران تا اکنون حاضر به گفتگو با آمریکا نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی