حمایت از استارت آپ های حوزه فضایی در آذربایجان غربی/ ایجاد ایستگاه فضایی در شهر سلماس


معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فضایی ایران در دیدار با استاندار آذربایجان غربی، با تاکید بر توسعه فضایی برای دستیابی به صنعت فضایی در کشور گفت: از استارت آپ های خلاق حوزه فضایی در آذربایجان غربی حمایت می کنیم. به گزارش فاوانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران با ذکر...

حمایت از استارت آپ های حوزه فضایی در آذربایجان غربی/ ایجاد ایستگاه فضایی در شهر سلماس
معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فضایی ایران در دیدار با استاندار آذربایجان غربی، با تاکید بر توسعه فضایی برای دستیابی به صنعت فضایی در کشور گفت: از استارت آپ های خلاق حوزه فضایی در آذربایجان غربی حمایت می کنیم.

به گزارش فاوانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران با ذکر این مطلب، از توسعه و ایجاد چهار ایستگاه ماهواره ای در کشور خبر داد و گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته یکی از این ایستگاهها در شهرستان سلماس ایجاد می شود.
براری با اشاره به نقش ایجاد این ایستگاه فضایی در شهرستان سلماس به منظور رصد ماهواره ای و سرویس دهی به ماهواره های دیگر کشورها و نیز اشتغال زایی افزود: ایجاد زیرساختهای فضایی و توسعه ایستگاههای زمینی ماهواره ای در اولویت برنامه های سازمان فضایی ایران است.
وی افزود: سازمان فضایی ایران مقدمات همکاری با کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه را شروع کرده که توانمندسازی آذربایجان غربی در صنعت فضایی می تواند در تقویت این همکاریهای منطقه ای بسیار موثر باشد.
شهریاری در این دیدار با اعلام خرسندی از دستاوردهای فضایی کشور که تقویت اقتدار ملی را در پی دارد، تصریح کرد: آذربایجان غربی به جهت بهره مندی از نیروی انسانی خلاق و ظرفیتهای خاص طبیعی نیازمند نقش آفرینی جدی تر سازمان فضایی ایران به ویژه در بحث پایش محصولات کشاورزی و معادن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش