حل مشکل بودجه‌ سازمان فرهنگی هنری شهرداری


رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از رفع مشکلات بودجه‌ای این سازمان خبر داد

حل مشکل بودجه‌ سازمان فرهنگی هنری شهرداریبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ سعید اوحدی در نشست خبری ویژه اعلام برنامه‌های اوقات فراغت تابستان ۹۸ با نام روی خط زندگی که در ساختمان این سازمان برگزار شد افزود: مشکلاتی در تعیین بودجه سازمان وجود داشت که تعداد کارکنان سازمان به درستی درج نشده بود و بر همین اساس با کاهش ۳۰ درصدی بودجه مواجه شدیم و بودجه برنامه‌ای ما حذف، اما با جلسات هیات امنای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دستور اکید شهردار تهران مشکلات بودجه حل شد و ادامه برنامه‌های این سازمان براساس حل شدن بخشی از مشکلات بودجه سازمان است.
وی با بیان اینکه سازمان دو ظرفیت مهم دارد گفت:: یکی ظرفیت‌های سخت افزاری متعلق به سازمان شامل امکانات فیزیکی، ساختمان‌ها و فرهنگسرا‌ها و خانه فرهنگ‌ها و حدود ۳۰ سالن سینما و چهارده موزه و خانه موزه که در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار دارد و دوم ظرفیت بزرگ مشارکت‌های مردمی است، سیل اوایل امسال نشاندهنده اهمیت مشارکت عظیم مردم در یاری رسانی به سیل زدگان بود.
وی ادامه داد: در سال ۹۷ ما ۱۲۷ مرکز مشارکتی داشتیم و برای سال ۱۳۹۸ می‌خواهیم مشارکت مردم را به طور جدی‌تر در برنامه‌های سازمان داشته باشیم، برهمین اساس طی همین سه ماه گذشته ۲۸ خانه فرهنگ و خانه مشارکتی به سازمان اضافه شد، ۴۲ کانون مشارکتی هم در حال اخذ مجوز‌های لازم هستند که شیوه نامه یکسانی را تدوین کرده ایم تا بتوانیم فعالیت‌های هر کدام از مراکز را در طول سال بررسی و رصد کنیم.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سیاست ما در توسعه مشارکت‌های مردمی در واقع کشف استعداد‌های جدید و ارتقای کیفیت برنامه‌ها با مشارکت مردم است. یک انگیزه هم برای خانه فرهنگ‌های مشارکتی در نظر گرفته ایم که اگر این برنامه‌ها را انجام دهند، پنجاه درصد از حق عضویتشان را تخفیف بگیرند؛ دو برنامه محلی محور و یک برنامه جریان ساز با مشارکت سازمان و یک برنامه هم در مناطق محروم برگزار شود.
وی ادامه داد: برنامه «مهارت در فراغت» در برنامه خانواده صدا و سیما با رویکرد استعدادیابی شکل دادیم که این برنامه با مشارکت شبکه یک صدا و سیما است.
اوحدی درباره ظرفیت‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: مراکز آموزشی سازمان یکی دیگر از ظرفیت‌های ماست. ما صد و دو مرکز آموزشی در تهران داریم. هزار و پانصد دوره آموزشی و حدود پنج هزار مربی آموزشی هنری داریم.
وی ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی و هنری هم برنامه ویژه‌ای با عنوان «هنر برای همه» داشته ایم. نگاهمان بر این است که بتوانیم به لحاظ فیزیکی و با رویکرد عدالت محور زمینه حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی و هنری را فراهم کنیم. برنامه‌های هنری تهران معمولا در نیمه بالایی تهران برگزار می‌شد. ما می‌خواهیم اتفاق‌های فرهنگی و هنری را به محله‌های پایینی هم ببریم.
اوحدی گفت: محمد معتمدی برنامه دومش را در عرصه موسیقی به زودی برگزار می‌کند. با دیگر هنرمندان هم صحبت کرده ایم و برخی از هنرمندان عرصه موسیقی پذیرفته اند که در برنامه «هنر برای همه» شرکت کنند.
وی ادامه داد: مدرسه بزرگ تئاتر تهران نخستین بار هفته گذشته افتتاح شد. کلاس‌ها در سه دوره سنی کودک، نوجوان و بزرگسال با حضور استادان مطرح کشور کار خود را آغاز کرده است. این کلاس‌ها در حوزه‌های مختلف تئاتر مانند بازیگری، کارگردانی، گریم و ... برگزار می‌شود.
اوحدی گفت: در حوزه ادبیات و هنر حدود پنجاه درصد فعالیت‌های سازمان برای تابستان طراحی شده است. کتابخانه سیار هُدهُد و کتاب پارک را در تابستان داریم و چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی را برگزار می‌کنیم.
وی ادامه داد: جلساتی با خیران مدرسه ساز داشتیم و امسال شاهد تاسیس چهار کتابخانه برای روشندلان بوده ایم. حدود ۳ هزار کتاب با خط بریل و حدود ۵ هزار کتاب صوتی در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. هر روشندلی که از سازمان طلب کتاب کند، ما کتاب را با پیک رایگان برایش ارسال می‌کنیم.
اوحدی گفت: خانه شعر با هیات امنای جدیدی در باغ موزه هنر ایرانی تاسیس می‌شود. امیدواریم بتوانیم پاتوق شعر را در باغ موزه هنر ایرانی داشته باشیم.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره جشنواره فیلم شهر تاکید کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم شهر چهارشنبه برگزار می‌شود. بهمن سال گذشته فراخوان هفتمین دوره جشنواره فیلم شهر منتشر شد. سال گذشته این جشنواره را به علت مشکلات مالی نتوانستیم برگزار کنیم. وی با بیان اینکه تاکنون ۴ هزار و ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است گفت:: این فیلم‌ها در ۹ حوزه بررسی می‌شوند. امسال یک محور دیگر به جشنواره فیلم شهر به نام سینمای محله اضافه شده است. سیزده کارگروه در محله‌های تهران تشکیل و آموزش‌های لازم ارائه شد و آثاری ساخته شد و به جشنواره ارسال کردند.
اوحدی ادامه داد: در کنار جشنواره فیلم شهر نمایشگاه آثار پنجاه هنرمند عکاس برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا ۱۸ مرداد ادامه خواهد داشت.
وی گفت:: امسال شعار «شهر سالم شهروند مسئول» را برای جشنواره فیلم شهر در نظر گرفته ایم. امسال آثاری از صد و چهارده کشور دنیا به دبیرخانه جشنواره فیلم شهر رسیده است و چهل و چهار اثر در بخش پویانمایی داریم.
اوحدی درباره برنامه‌های تابستانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در دهه کرامت، سازمان ۱۳ عنوان برنامه با حدود ۶۵ اجرا داشته است.
وی با بیان اینکه اولین کانون فرهنگی و هنری تخصصی دختران کشور ثبت شده است افزود: اولین کانون تخصصی فرهنگی و هنری پسران را هم در هفته آینده ثبت می‌کنیم.
اوحدی گفت:: امشب در دریاچه خلیج فارس برنامه ویژه بریدن کیک به طول یک کیلومتر و نیم را برگزار می‌کنیم. این کیک را مجمع خیرین تهیه کرده است.
وی ادامه داد: سه هزار برنامه در حوزه‌های فرهنگی و هنری در نظر گرفته ایم. عنوان برنامه‌های تابستانی مان «روی خط زندگی» است. تا آغاز جشنواره فیلم فجر، تعداد سالن‌های پردیس ملت دوبرابر می‌شود.
اوحدی درباره اتفاق‌های حاشیه ایِ اخیر باغ کتاب و سالن‌های سینمایش، گفت: باغ کتاب بیش از پنجاه هزار متر مربع است. ۹۵ درصد از این فضا فرهنگی و با رویکرد علمی آموزشی است. در این مجموعه ۹ سالن سینما هم مستقر است. در هفته‌های گذشته ساعات کار مجموعه‌ها اعلام شد. پس از این اتفاق انتقاد‌هایی به مجموعه باغ کتاب شد.
وی ادامه داد: مجموعه‌های دیگر به این نکته اعتراض کردند که چرا ما باید ساعت ۱۰ شب تعطیل کنیم، اما سینما‌ها بتوانند تا پس از نیمه شب نوبت نمایش فیلم داشته باشند.

۳ هزار برنامه ، ویژه اوقات فراغت در تابستان اجرا می شود
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ۳۰ عنوان برنامه با ۳ هزار اجرای فرهنگی هنری ویژه اوقات فراغت تابستان ۹۸ از ۱۸ تیر تا ۸ شهریور یعنی تا قبل از آغاز ماه محرم برگزار می شود.
سعید اوحدی در نشست خبری تشریح برنامه‌های تابستانی با عنوان "روی خط زندگی" در سالن جلسات این سازمان افزود: سال ۹۸ را سال "هنر برای همه" نامگذاری کردیم و همه امکانات فیزیکی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی هنری را برای برگزاری برنامه های متنوع و مردم محور به خدمت گرفته ایم تا روحیه نشاط و خودباوری را در مردم تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه برای برنامه های تابستان ستادی با حضور مدیران مناطق تشکیل و برنامه های متنوعی متناسب با تقارن مناسبت های تابستان درنظر گرفته شد؛ گفت: برنامه های متنوعی در حوزه های موسیقی سینما کتاب شعر هنرهای تجسمی با رویکرد عدالت محور در سطح شهر تهران خواهیم داشت .
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه اعتقادمان بر این است که بیانیه گام دوم منشور و راهبرد چهل ساله دوم انقلاب است که ان شاء الله منجر به تحقق تمدن نوین اسلامی می شود افزود: ۷ محور مورد تاکید مقام معظم رهبری در این بیانیه از علم آموزی، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید گرفته تا سبک زندگی و دشمن شناسی را موضوع برنامه های سازمان قرار داده ایم . به طور مثال برنامه "شعر ترامپیت" ویژه هجو ترامپ یکی از این برنامه هاست.
اوحدی با اشاره به برنامه هایی ویژه دهه کرامت، دهه ولایت، جشنواره شعر غدیر و جشنواره موزه امام علی ادامه داد: در قالب روی خط زندگی برنامه های متنوعی برای تحکیم رابطه خانواده ها، رابطه دخترها با پدرها و روابط پدر و پسرها در نظر گرفته ایم همچنین برنامه های خوبی برای زوج های جوان با عنوان آب و آینه درنظر گرفته ایم که با ثبت نامه قبلی از 5 هزار زوج زیر 5 سال ازدواج با کمک مشاورین مجرب بنیاد خانواده بتوانیم مشاوره های خوبی برای تحکیم خانواده به این زوجین بدهیم.
وی افزود: از جمله برگزاری برنامه دهکده نوجوان پلاس ویژه برنامه اردوهای یک روزه مهارت آموزی فردی و مهارت های زندگی سبک زندگی هم برای دختران و هم برای پسران در فرهنگسراهای جداگانه در نظر گرفته ایم که منتخبان آنها در اردوهای دو روزه و سه روزه شرکت داده می شوند.
اوحدی با اشاره به رونمایی کانون تخصصی فرهنگی دختران کشور در دهه کرامت گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از این کانون برای نخستین بار در هفته عفاف و حجاب رونمایی کرد و ان شاء الله کانون پسرها را هم هفته آینده رونمایی خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بزرگترین شبکه آموزشی غیر رسمی کشور را در اختیار دارد ، گفت : در تعطیلی تابستان کلاس های آموزشی ما فعال است و ۱۵۰۰ دوره آموزشی در رشته فعالیت های مختلف ورزشی علمی و فرهنگی داریم که ۵ هزار مربی تایید صلاحیت شده از سوی شورای آموزشی داوطلبان را آموزش می دهند و مدرک استاندارد پایان دوره صادر می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی