رئیس شورای شهرستان شیراز: مسئولان موضوع مهدی حاجتی را جدی‌ تر دنبال کنند


رئیس شورای شهرستان شیراز: مسئولان موضوع مهدی حاجتی را جدی‌ تر دنبال کنند

شیراز-ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز خواستار پیگیری و تعامل جدی‌تر مقامات ارشد استان فارس با دستگاه قضا برای حل مشکل مهدی حاجتی ،عضو شورای شهر شیراز شد.

حسین جعفری یکشنبه در نشست شورای اسلامی شهرستان شیراز اظهار امیدواری کرد که مسئولان و شخصیت‌های صاحب نفوذ از جمله استاندار فارس و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و به خصوص رئیس این مجمع و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شورای استان و شورای عالی استان‌ها به اتفاق به موضوع عضو شورای شهر شیراز به‌صورت جدی‌تر از قبل ورود کنند و ضمن گفت و گو و تعامل با دستگاه قضا، با دیدگاه حل مسأله نماینده مردم شیراز در شورای شهر این سوءتفاهم را برطرف کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز با استقبال از تحولات اخیر در سطوح مختلف دستگاه قضایی، گفت: خوشبختانه با تغییرات اساسی که در سطوح ملی و استانی در دستگاه قضا شاهد بوده‌ایم، دیدگاه‌های منصفانه و منطقی‌تری در این مجموعه حاکم شده است.

مهدی جاجتی عصر یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸ برای طی دوران محکومیت یکساله به زندان انتقال داده شد و بعد از این مدت نیز باید دو سال تبعید شود.

مقامات قضایی اعلام کرده اند که جرم حاجتی امنیتی و تبلیغ و فعالیت علیه نظام است.

مهدی حاجتی متولد ۱۳۵۸ از فعالان سیاسی اصلاح طلب، نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و رئیس کمیسیون حقوق شهروندی پنجم دوره شورای شهر شیراز است.

شوراها هر روز ضعیف تر

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز در ادامه سخنان خود جایگاه شوراها را در کشور رو به نزول دانست و افزود: در حالیکه تقویت شوراها به پایداری کل نظام منجر می‌شود اما متأسفانه شرایط کشور امروز به گونه‌ای پیش می‌رود که جایگاه شوراها در آن هر روز ضعیف‌تر می‌شود.

جعفری گفت: فراموش نکنیم که اگر شوراها مصونیت قضایی نداشته باشند و نتوانند مسائل مردم و شهروندان را بیان کنند، هرگز توانمندی‌ها و رسالت شوراها هم محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: در چنین وضعیتی کسانی که قصد کاندیداتوری برای شوراها را دارند دچار سردرگمی می‌شوند و چه بسا پس از انتخاب، ناگزیر به محافظه‌کاری شوند و نتوانند بدون لکنت زبان مسائل و مشکلات اجتماعی را بیان کنند.

آسیب شناسی‌های بی نتیجه

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز با انتقاد از عدم کارایی برخی از جلسات، گفت: امروز در زمینه‌های مختلفی و در همه سطوح آسیب‌شناسی انجام می‌شود و جلسات متعددی هم تشکیل می‌شود اما شاهد هستیم که به لحاظ کاربردی مدیران نمی توانند آسیب‌های شناسایی شده را رفع کنند.

جعفری اضافه کرد: این وضعیت حاکی از آن است که ما یا علم مدیریت کافی نداریم یا مدیران شایسته در مناصب قرار نمی‌گیرند که در هر صورت توقع می‌رود بحث شایسته‌سالاری سرلوحه‌ی تصمیم‌گیری‌های خُرد و کلان قرار گیرد.

رئیس شورای شهرستان شیراز: مسئولان موضوع مهدی حاجتی را جدی‌ تر دنبال کنندرئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز: بارندگی‌ها بیش از برکت، خسارت داشت

باران زحمت به جای باران رحمت

رئیس شورای شهرستان شیراز، عدم بهره‌وری کافی از بارندگی‌های امسال را یک نمونه از مدیریت نادرست در سطوح مختلف دانست و گفت: امسال بارندگی‌های خوبی را از جمله در شهرستان شیراز داشتیم اما شاهد بوده‌ایم که اغلب روان آب‌ها بدون مدیریت درست به هرز رفت و از این بارندگی‌ها بیش از برکات، خسارات آن بر جای مانده است.

به گفته جعفری، هم‌اکنون وضعیت کشت و زراعت مردم در بخشی از مناطق شهرستان شیراز ازجمله روستاهای بخش زرقان به گونه‌ای است که در مقاطعی ناگزیر آب را قطع می‌کنند و به همین دلیل هکتارها مزرعه کشاورزی نابود می‌شود.

نمایندگان مجلس و دولتمردن از طرح‌های شوراها حمایت کنند

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز با درخواست از دولتمردان و نمایندگان مجلس برای حمایت از شوراها گفت: شورای عالی استان‌ها به عنوان شورای فرادست تمام شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور، تلاش‌های زیادی برای تقویت نهاد شوراها و اهداف و برنامه‌های شورا از طریق طرح‌هایی ازجمله مدیریت جامع یکپارچه شهری و روستایی و اصلاح قانون شوراها به خرج می‌دهد که امیدواریم با حمایت مجلس و دولت به ثمر بنشینند.

شورای اسلامی شهرستان شیراز از نمایندگان شوراهای اسلامی ۶ شهر شیراز، صدرا، زرقان، لپویی، داریون، خانه‌زنیان و سه بخش مرکزی، زرقان و ارژن تشکیل می‌شود.

۹۸۷۳ /‏۱۸۷۶‬

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403