انجمن حمایت از زندانیان گناوه به کمک مددجویان جرائم غیرعمد شتافت


انجمن حمایت از زندانیان گناوه به کمک مددجویان جرائم غیرعمد شتافت

گناوه – ایرنا - با تشکیل انجمن حمایت از زندانیان در بندر گناوه، اعضای آن گام‌های مؤثری برای رهایی زندانیان جرایم غیرعمد گرفتار این شهرستان در زندان‌های استان بوشهر برداشته اند.

این انجمن که در اواخر سال ۹۷ برای حمایت از خانواده زندانیان و حفظ پاسداشت کرامت انسانی گروه‌های هدف راه اندازی شده تاکنون تلاش و همت وافری برای فراهم شدن آزادی زندانیان این شهرستان به کار برده‌اند.

انجمن حمایت از زندانیان به عنوان یک سازمان مردم نهاد پشتوانه و همیار مناسبی برای مسئولان در زمینه توجه و حل مشکلات گریبانگیر زندانیان دربند و رسالت و نقش بسزایی در اصلاح و تربیت و حفظ کرامت خانواده زندانیان ایفا می‌کنند.

یکی از حرکت‌های ارزشمند اعضای این انجمن حضور آنان به همراه دادستان عمومی و انقلاب، کارکنان دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف شهرستان گناوه در زندان برازجان بود که بتازگی به منظور عیادت و سرکشی از زندانیان انجام و تلاش برای آزادی آنان برداشته شد.

دادستان عمومی و انقلاب گناوه در نشستی که با مسئولان زندان برازجان به همراه اعضای انجمن حمایت از زندانیان گناوه برگزار شد، گفت: انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان با هدف گره گشایی مشکلات گریبانگیر افراد زندانی و حمایت از خانواده‌های تشکیل و در این راستا گام‌های خوبی برداشته‌اند.

حجت الاسلام حسن فیروز اردکانی افزود: گره گشایی از مشکلات یک مؤمن امری پسندیده و مورد رضایت پروردگار قرار می‌گیرد و اجر اخروی و معنوی نصیب اعضای انجمن می‌شود.

وی گفت: در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نباید تنها به صرف جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان بسنده کرد بلکه باید در طول سال در این زمینه قدم برداشت.

دادستان عمومی و انقلاب گناوه بیان کرد: دیدار چهره به چهره با مددجویان زندانی و لمس مشکلات آنان مهم و موجب می‌شود تا برای حل آنها تلاش شود.

وی اظهار داشت: در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد باید به نکاتی شامل سوابق، تغییر در رفتار مدد جو در زندان و چشم انتظار بودن یا نبودن خانواده آنان توجه شد.

اردکانی گفت: همواره باید این اصل مهم نیز که ممکن است یک زندانی به دلایل اشتباهی در زندان افتاده و یا به اشتباه خود پی برده و در تمامی برنامه‌های زندان مشارکت عالی داشته توجه کرد.

دادستان عمومی و انقلاب گناوه از اعضای انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان خواستار مشارکت دیگران در این انجمن و آزادسازی زندانیان شد.

رئیس زندان دشتستان با تقدیر از حضور خیرین و مقام‌های قضائی گناوه گفت: خیرین بندگان خاص خداوند هستند و هرگاه صحبت از آنان می‌شود، مورد لطف و احترام جامعه و آرامش خاطر زندانیان قرار می‌گیرند.

حسین اسفندیاری افزود: زندانیان به این موضوع پی بردند که مجموعه زندان با آغوش باز از خیرین استقبال می‌کنند و این اقدام را امری لازم و خداپسندانه می‌دانیم.

انجمن حمایت از زندانیان گناوه به کمک مددجویان جرائم غیرعمد شتافت

وی اظهار داشت: گام برداشتن خداپسندانه خیرین منجر به بازگشت مددجو به کانون خانواد ه و در نهایت با کسب تجارب از اقدام اشتباه خود از فروپاشی خانواده آنان جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس زندان دشتستان بیان کرد: همچنین اقدام خیرین منجر به کاهش جمعیت کیفری زندانیان خواهد شد.

وی در باره شرایط آزادسازی مددجوی زندانی برای معرفی و مساعدت انجمن حمایت از زندانیان گفت: مددجویانی که دارای جرایم غیرعمد و اصلاح شده باشند و یا مرتکب جرم مجدد پس از یک بار آزادسازی نشده باشند از ملاک و شاخصه‌های در نظر گرفته شده در این زمینه است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/‏۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا