پروژه آبخیزداری حوزه سبلان سرعین اجرا می شود


پروژه آبخیزداری حوزه سبلان  سرعین اجرا می شود

اردبیل- ایرنا- پروژه آبخیزداری حوزه سبلان شهرستان سرعین بعنوان اولین طرح آبخیزداری با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و وقوع سیلاب احداث می شود .

اعتبار این پروژه شامل عملیات مکانیکی و بیومکانیکی و بیولوژیک به میزان ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صتدوق توسعه ملی در سال جاری تامین شده است.
شهامت هدایت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: احداث این پروژه در سرعین به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت آب ضروری است.
وی افزود: اعتبارات آبخیزداری امسال این استان نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته و به ۲۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: با توجه به نقش اجرای پروژه‌های آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش خاک، وقوع سیلاب، کاهش منابع آب زیرزمینی و هدررفت سرمایه‌های ملی، اجرای هر پروژه آبخیرداری در استان منجر به افزایش سطح سفره آب‌های زیر زمینی و پیشگیری از فرسایش خاک و اراضی مستعد کشاورزی خواهد شد.

هدایت با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۱ حوزه استان در سال گذشته گفت: وقوع سیلاب‌های اوایل امسال در کشور ضرورت اجرای این طرح‌ها را بیش از گذشته ضروری کرده و باید این موضوع جدی گرفته شود.

وی اظهار داشت: از مهم‌ترین خطراتی که استان را به دلیل بی‌توجهی به حوزه آبخیزداری تهدید می‌کند از بین رفتن غنای خاک در بخش زراعت و باغات است که می‌تواند بازدهی در این بخش را با چالش روبرو کند.

او همچنین با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در اختصاص اعتبارات مناسب از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: با جذب این اعتبارات باید زمینه را برای مهار آب‌های سطحی و عملیات آبخیزداری اعم از بیولوژیکی، مکانیکی و بیومکانیکی در استان فراهم کرد.

استان اردبیل یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد.

۷۱۱۰/‏‬ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس