مباحث دینی با نگاه انسانی و جامعه شناسی به فرزندان منتقل شود


مباحث دینی با نگاه انسانی و جامعه شناسی به فرزندان منتقل شود

کرمان - ایرنا - به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری عفاف و حجاب با برگزاری همایش ها درست نمی شود بلکه باید نگرش ها را در جامعه تغییر داد و مباحث دینی با نگاه انسانی و جامعه شناسی به فرزندان منتقل شود.

به گزارش ایرنا فاطمه السادات حسینی روز یکشنه در همایش عفاف و حجاب و قداست خانواده با اشاره به اینکه پوشش یکی از مولفه‌های حجاب است افزود: برای داشتن جامعه ای سالم باید به جایگاه خانواده توجه شود.

وی با بیان اینکه والدین باید به عنوان یک مربی برای فرزندان خود باشند تصریح کرد: والدین باید تربیت دینی، اخلاقی و انسانی را در عمل و رفتار به فرزندان خود نشان دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه در برخورد با آسیب های اجتماعی به دنبال مقصر هستیم در حالی چهار انگشت به سمت پدر و مادر خانواده است گفت: عفاف و حجاب با برگزاری همایش ها درست نمی شود بلکه باید نگرش ها را در جامعه تغییر داد.

حسینی با بیان اینکه در مرحله اول باید حجاب و عفاف از نگاه عقلانی به فرزندان خود بیاموزیم اظهار داشت: باید کرامت، منزلت و استعداد را در بین دختران و پسران تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه زمانی که هویت انسانی خود را گم کنیم هر نوع مدی در جامعه ترویج شود را می پذیریم افزود: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ابتدا باید از نگاه روانشناسانه و جامعه شناسنان ورود کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه مخالفین اسلام از آموزه‌های دینی ما پیام می گیرند و با نگاه انسانی به مردم خود منتقل می کنند افزود: اما ما نتوانسته ایم مباحث دینی را با نگاه انسانی و جامعه شناسی به فرزندان خود منتقل کنیم.

حسینی با بیان اینکه دشمنان به دنبال همت شکنی ها در جامعه اسلامی هستند تا حجاب برداشته شود تاکید کرد: خانواده ای که سالم باشد جامعه نیز سالم است.

به گفته وی اگر والدین برای تربیت فرزندان خود هنر فکر کردن، محبت کردن و مهارت مسئولیت پذیری را به فرزندان خود آموزش دهند بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی در جامعه حل می شد.

۹۸۹۵/ ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا