پوستر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون منتشر شد


پوستر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون منتشر شد

پوستر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با طرحی از داستان معروف‌ «لوبیای سحرآمیز» منتشر شد.

پوستر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون منتشر شد پوستر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون منتشر شد
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سلمان طاهری طراح و تصویرساز پوستر بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مورد این طرح توضیح داد: در طراحی پوستر این دوره باید خط پوستر دوره قبلی جشنواره حفظ می‌شد، از طرف دیگر شعار جشنواره که «آینده ساختنی است» را نیز باید در پوستر نمایش می‌دادیم که در پایان به قصه «لوبیای سحرآمیز» که جنبه بین‌المللی دارد، رسیدیم.

طاهری با اشاره به این‌که این جشنواره بین‌المللی است و قصه «لوبیای سحرآمیز» هم در داستان‌های عامیانه ما ایرانی‌ها و هم در بیشتر کشورها شناخته شده است و ایرانی بودن آن برای مخاطب غیرایرانی نیز قابل درک است، از این عنصر استفاده کردیم.

او در مورد رنگ پوستر نیز گفت: اگرچه موضوع جشنواره، کودک و نوجوان است ولی شرکت‌کنندگان در آن بزرگ‌سالان هستند، به همین دلیل سعی کردم فضای جدی‌تری را با استفاده از ترکیب رنگ وارد پوستر کنم.

این طراح در عین حال با بیان این‌که کودکان مخاطب اصلی قصه‌ هستند، افزود: سعی کردیم حضور کودکان را نیز در پوستر حفظ کنیم و تلاش خواهیم کرد در طراحی‌ بخش‌های دیگر از نمونه‌های تجمیعی و عروسکی نیز بهره ببریم.

طاهری یادآوری کرد: زمینه پوستر کِرِم رنگ، بقیه رنگ‌ها نیز مورد علاقه عموم مردم و به چشم مخاطب آشنا است. ابرها و کره زمین نیز با رنگ اصلی طراحی شده است.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهای پایانی آذر سال ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری تهران برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403