نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد یک درصد کاهش یافت


نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد یک درصد کاهش یافت

یاسوج- ایرنا- نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در بهار امسال با یک درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 11.3 درصد رسید.

به گزارش ایرنا کهگیلویه و بویراحمد، براساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، در بهار ۹۸ نرخ بیکاری، اشتغال و مشارکت اقتصادی محاسبه شده است.

براساس گزارش مرکز آمار ایران کهگیلویه و بویراحمد همچنان در رتبه یازدهم استان های دارای بیشترین نرخ بیکاری قرار دارد.

برآورد نقطه ای نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۱۱.۳ درصد بوده است که نیم درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

بالاترین میزان نرخ بیکاری در بهار سال ۱۳۹۸ چهارمحال و بختیاری ۱۶.۷ درصد و کمترین میزان نرخ بیکاری استان همدان ۶.۱ درصد بود.

نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار بهار ١٣٩۸ مرکز آمار نشان می‌دهد از نظر نرخ بیکاری در کل کشور کهگیلویه و بویراحمد در رتبه یازدهم قرار دارد و میانگین نرخ بیکاری در کشور ۱۰.۸ درصد بود.

کهگیلویه و بویراحمد از نظر نسبت اشتغال در بهار ۹۸ پس از استان های سیستان و بلوچستان و لرستان در رتبه سوم کشوری از لحاظ کمترین میزان اشتغال قرار داشت.

بالاترین نسبت اشتغال در بهار سال ۱۳۹۸ گیلان با ۴۴.۱ درصد و کمترین میزان سیستان و بلوچستان با ۲۹.۵ درصد بود.

نسبت اشتغال بهار سال ۱۳۹۸ کهگیلویه و بویراحمد با نرخ ۳۱.۶ درصد و در سال ۱۳۹۷ این نسبت ۳۳.۶ درصد بود که ۲ درصد کاهش داشته است.

میانگین اشتغال بهار ۹۸ در کل کشور ۳۶.۲ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک دهم درصد بیشتر شده است.

نرخ مشارکت اقتصادی بهار سال ۱۳۹۸ کهگیلویه و بویراحمد ۳۵.۶ درصد و این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۷ درصد کاهش داشته است.

در بهار سال ۹۷ نرخ مشارکت اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد ۳۸.۳ درصد بود درحالیکه نرخ مشارکت اقتصادی امسال در کل کشور ۴۰.۶ درصد بدست آمده است.

کهگیلویه و بویراحمد از نظر نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور پس از استان های سیستان و بلوچستان و مرکزی در رتبه سوم کمترین نرخ مشارکت اقتصادی قرار دارد.

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در بهار سال گذشته ۱۲.۳ درصد بود که امسال با یک درصد کاهش به ۱۱.۳ درصد رسید.

سیستان و بلوچستان از نظر نرخ مشارکت اقتصادی و اشتغال کمترین میزان را در بهار ۹۸ در کل کشور داشت.

تغییرات وضعیت بیکاری و اشتغال نسبت به تابستان

آمارهای مربوط به بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد بهار امسال نسبت به زمستان ۹۷ دچار تغییراتی شده است.

برآورد نقطه ای نرخ بیکاری در زمستان سال ۱۳۹۷ استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲.۵ بود که نسبت به بهار امسال که ۱۱.۳ درصد اعلام شده ۱.۲ درصد بیشتر بود و از این رو نرخ بیکاری در بهار نسبت به زمستان سال گذشته بهبود یافته است.

از نظر نرخ بیکاری در کل کشور کهگیلویه و بویراحمد در زمستان سال گذشته و بهار امسال همچنان در رتبه یازدهم استان های با بالاترین نرخ بیکاری قرار داشته است.

کهگیلویه و بویراحمد در زمستان ۹۷ از نظر نسبت اشتغال پس از استان سیستان و بلوچستان در رتبه دوم کشوری از لحاظ کمترین میزان اشتغال قرار داشت ولی در بهار امسال در رتبه سوم قرار گرفت.

نرخ مشارکت اقتصادی زمستان سال ۱۳۹۷ استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۴.۳ درصد ولی در بهار امسال ۳۵.۶ بود که ۱.۳ درصد نسبت به زمستان بیشتر شده است.

کهگیلویه و بویراحمد در زمستان از نظر نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور پس از استان سیستان و بلوچستان در رتبه دوم کمترین نرخ مشارکت اقتصادی قرار داشت و در بهار امسال پس از استان های سیستان و بلوچستان و مرکزی در رتبه سوم کمترین نرخ مشارکت اقتصادی قرار دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

۹۹۲۸


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق