سلام، آقای رئیس جمهور


سلام، آقای رئیس جمهور

بجنورد- ایرنا- مردم شیروان همزمان با ورود رئیس جمهوری و با زبان کرمانجی وخیراتی به دکتر روحانی خوشامد گفتند و با قوشمه و دوتار از رئیس جمهوری و هیات همراه استقبال کردند.

امروز ورزشگاه شهدای کارگر شیروان مملو از جمعیت زنان و مردانی است که از شهرها و روستاهای دوردست، خود را برای دیدار با رئیس جمهوری رسانده‌اند؛ مردان و زنانی که کشت و کار خود را رها کرده و از نخستین ساعات در انتظار ورود رئیس جمهوری محبوب خود هستند.

روستاییان زیادی که دیشب را در منزل اقوام خود سپری کردند تا امروز رئیس جمهوری را از نزدیک ببینند و خواسته‌های خود را از طریق نامه به همراهان دکتر روحانی منتقل کنند.

به هنگام ورود رئیس جمهوری به ورزشگاه شهدای کارگر شیروان استقبال کنندگان شعار دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی به زبان‌های کرمانجی و ترکی سر دادند.

همچنین در گوشه‌ای از ورزشگاه، شماری از معلولان و توانجویان هستند که با عصا و ولیچر در پی پیدا کردن مکان مناسب برای نشستن خود هستند و افتخار می‌کنند که این شهرستان میزبان سفر کاروان تدبیر و امید است.

در گوشه‌ای از ورزشگاه نوازندگان موسیقی مقامی این شهرستان با لباس محلی در حال نواختن موسیقی هستند و محسن میرزازاده خواننده کرمانجی هم با ورود رئیس جمهوری و هیأت همراه به اجرای موسیقی کرمانجی با صدای خوش پرداخت.

این دیدار مردمی که با سالروز میلاد مبارک امام هشتم همزمان شده است، خراسانی‌ها را به وجد آورده است.

در این بین حضور خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران پر تلاش و سخت کوش از استان خراسان شمالی و شهرستان شیروان مشاهده می‌شود که در حال ثبت این لحظه تاریخی هستند.

رئیس جمهوری در ابتدای این سفر با عزیمت به شیروان در ورزشگاه شهدای کارگر این شهر هم اکنون در اجتماع مردم این شهرستان در حال سخنرانی است و سپس ۲ مرحله واحد سیکل ترکیبی شیروان را افتتاح می‌کند.

رئیس جمهوری همچنین در این سفر یک روزه در نشست شورای اداری و برنامه ریزی استان خراسان شمالی شرکت کرده و با نخبگان و فعالان اقتصادی این استان در بجنورد دیدار خواهد کرد.

بر اساس اعلام استاندار خراسان شمالی، در سفر یکروزه رئیس جمهوری به این استان ۱۳۲ پروژه عمرانی، خدماتی و زیربنایی در قالب ۳۰ طرح در شهرستان‌های مختلف به بهره برداری می‌رسد.

برای اجرای این طرح‌ها مجموعاً هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال و ۵۹۴ میلیون یورو از منابع دولتی و نیز ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است و با اجرای این طرح‌ها برای ۱۱ هزار و ۷۸۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.
۲ واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری، آماده بهره برداری شده است که با اجرای هر واحد بخار، ۱۶۰ مگاوات به توان تولید برق در این نیروگاه افزوده شده است.
اجرای سد و شبکه آبیاری چندیر در شهرستان راز و جرگلان با هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار و شبکه و آبیاری غلامان با ۲۴۴ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های افتتاحی در سفر کاروان دولت تدبیر و امید است.
افتتاح پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب اسفراین، کارخانه شمش آلومینای جاجرم، فولاد کیمیای صبا و طرح کیمیاداران نوین شمال در اسفراین از دیگر طرح‌های افتتاحی در سفر کاروان تدبیر و امید است.
همچنین همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی، ۲۸ پروژه کلنگ زنی می‌شود که برای این پروژه‌ها چهار هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۶ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی منظور شده که با بهره برداری از آن برای یکهزار و ۷۰۵ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
استان خراسان شمالی دارای ۸ شهرستان و ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

۷۱۸۶/‌‬ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد