تب و لرز دولت از گاندوهای دیگر!


تب و لرز دولت از گاندوهای دیگر!

حساسیت های سوال برانگیز دولتی ها و حمله تخریبگرانه آنها به سریال گاندو نشانه ترس آنها از ادامه ساخت چنین سریال هایی با مضمون نفوذ گاندوهای دیگر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از سالها یک سریال داخلی توانست مخاطبانی از طیف های مختلف را باز هم پای قاب تلویزیون میخکوب کند و با این جعبه جادویی آشتی دهد که آن هم با این همه هجمه روبرو شد.

"گاندو" با تم و مضمون پلیسی _ امنیتی اش و همچنین رویکرد افشاگری و نشان دادن مسائل پشت پرده معادلات سیاسی جدای از جذب گسترده مخاطبان از همان اوایل پخش حواشی رسانه ای زیادی داشت و سروصدای فراوانی به راه انداخت.

اما این فیلم که طرفداران زیادی پیدا کرد با واکنش های منفی دولتمردان روبرو شد؛ آنهایی که نوک پیکان انتقادات با این فیلم به سمتشان نشانه رفته بود شروع به تخریب آن کردند.

حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور اولین چراغ تخریب را روشن کرد و بعد از وی رسانه های زنجیره ای سعی کردند برای کاهش انتقادات از دولت در مورد مسائل مطرح شده در این سریال، گاندو را سریالی تخیلی و به دور از واقعیت نشان دهند.

حساسیت و البته هزینه این فیلم برای دولتی ها آنقدر زیاد تمام شده بود که رییس دفتر رییس جمهور مجبور شد این سریال را پر از دروغ، تهمت و تخیل بیان کند!

حالا هم کار به جایی رسیده که خبرهایی شنیده می شود از اینکه دولت در تلاش برای ممانعت از بازپخش گاندو از تمام شبکه های تلویزیونی و حتی بحث در مورد این سریال در برنامه های کارشناسی است!

یکی از دلایل محبوبیت این سریال شاید همین آلرژی و حساسیت طرفداران دولت در مورد گاندو باشد که منافعشان را اساسی به خطر انداخته و از قضا واقعی بودن این سریال را برجسته تر کرده است.

به هر حال گاندو با تمام سانسورهایی که شد پیامش را به خوبی منتقل کرد و البته سوالات اساسی را هم در اذهان مردم نسبت به دولت و رفتار دوگانه اش با آنها در بیان دستاوردهای برجام ایجاد کرد.

اما شاید بیشترین ترس دولت در این ماجرا از باب شدن ساخت چنین سریال هایی در کشور و البته معرفی گاندوهای دیگر است، از همین ماجرای اخیر در مورد زن جاسوسی که با 16 مدیر نفتی ارتباط داشت تا دری اصفهانی، نازنین زاغری، جاسوس وزارت دفاع و ده ها مورد دیگر.

گاندو تنها یک گوشه از پروژه عظیم نفوذ را به تصویر کشید و این همه حساسیت را برانگیخت؛ پروژه ای که سالها قبل مقام معظم رهبری در مورد آن هشدار داده بود و انتظار می رفت حداقل در عالیترین سطوح کشور کمی هوشیارانه تر در مورد آن عمل می شد و نشد.

با تمام این تفاسیر ورود به چنین موضوعات سیاسی اجتماعی روز و ساخت چنین سریال فاخری با حمایت مدیران انقلابی رسانه ملی قابل تقدیر است و انتظار می رود بدون توجه به فشارهای دولت این راه را ادامه دهند.

نویسنده زهرا آقایی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق