هفته میلاد امام رضا(ع) در اروپا/ افتتاح مدرسه «امام رضا(ع)» در لیورپول


هفته میلاد امام رضا(ع) در اروپا/ افتتاح مدرسه «امام رضا(ع)» در لیورپول

نماینده آیت الله سیدعلی سیستانی همزمان با میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، مدرسه «امام رضا» را در شهر لیورپول انگلیس افتتاح می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، به مناسبت سالروز میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا(علیه السلام)، مدرسه امام رضا(علیه السلام) قرار است با حضور نماینده آیت الله سید «علی سیستانی» مرجعیت عالی در اروپا و نخبگانی از روحانیون و روشنفکران و اقلیت های مسلمانان افتتاح شود.

این مدرسه اسلامی عربی ساعت 19 شب یکشنبه(23 تیر 1398 مطابقه با 14 ژوئیه 2019 میلادی) در شهر لیورپول انگلیس افتتاح می شود.

همچنین نماینده مرجعیت عالی در اروپا هفته میلاد امام رضا(ع) را از 21 تا 24 تیر 1398(12 تا 15 ژوئیه) با اجرای برنامه هایی برگزار می کند.

برپایی نماز جمعه در لندن، برگزاری مراسم در مرکز امام رضا(علیه السلام) در پیتربرو ساعت 19:30 دقیقه شب شنبه(22 تیر 1398)، افتتاح مدرسه امام رضا در لیورپول، برگزاری مراسم میلادی امام رضا(ع) ساعت 19:30 دقیقه شب دوشنبه (24 تیر 1398) در موسسه امام علی(ع) در لندن از جمله برنامه ای هفته میلاد امام رضا(ع) است.

گفتنی است، علی بن موسی بن جعفر به عنوان هشتمین امام شیعیان در 11 ذی القعده 148 قمری در مدینه چشم به جهان گشود. امام رضا(ع) به مدت 20 سال پس از شهادت پدرشان امام موسی کاظم(ع) امامت را برعهده داشت. ایشان در دوره خلافت مامون مجبور به مهاجرت از مدینه به خراسان می شود و در آخر صفر 203 قمری در سن 55 سالگی به دست مامون به شهادت رسید.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته