داستان زندگی پیامبر بشاگرد/ جلد دوم «تا خمینی شهر» در آستانه انتشار


جلد دوم کتاب «تا خمینی شهر» به کوشش نشر صهبا در حال اتمام و در آستانه انتشار قرار دارد. این اثر روایتگر تغییر حال و هوای بشاگرد با حضور زنده‌یاد عبدالله والی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «تا خمینی شهر» که به شرح زندگی و فعالیت مجاهدانه مرحوم عبدالله والی می‌پردازد، نمونه‌ای است از شیوه زندگی مجاهدانه در راه خدا که بر مبنای شعارهای جهادی انقلاب اسلامی شکل گرفته است. این کتاب در بخش های مختلف خود روایتی مستند از زندگی خانوادگی و نیز اجتماعی فردی را به تصویرمی‌کشد که از جهادگران حقیقی برخاسته از انقلاب اسلامی بوده و برای آبادانی منطقه بشاگرد از توابع استان سیستان و بلوچستان و در پی درخواست حضرت امام(ه) در این زمینه، تمام زندگی خود را وقف این مسئله می‌کند.

«تا خمینی شهر» حاصل تلاش‌های محققان مؤسسه جهادی است که در سه قالب مصاحبه با نزدیکان مرحوم حاج عبدالله والی، بررسی اسناد مکتوب و تصویری شامل فیلم و عکس‌های برجای مانده از وی تدوین و منتشر شده است.

در تدوین این کتاب بیش از 300 نفر از نزدیکان و آشنایان مرحوم عبدالله والی مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند که بخشی از آنها در شهر تهران و بخشی نیز در بشاگرد، میناب، اصفهان، قم، شهر بابک و بردسکن ساکن بوده‌اند. همچنین این کتاب برای انتشار از حدود 1100 برگه سند مکتوب، 20 جلد کتاب و گزارش مربوط به بشاگرد و 150 ساعت صوت و تصویر و هفت هزار و 700 قطعه عکس از مرحوم عبدالله والی و بشاگرد استفاده کرده است.

تا خمینی شهر با روایت سه تن از دوستان مرحوم عبدالله والی برای رسیدن به منطقه بشاگرد آغاز می‌شود. فصل اول با عنوان هجرت که شرح چگونگی رسیدن یک گروه 30 نفره را که در نهایت سه نفره شده به این منطقه روایت می‌کند. جلد نخست این کتاب برای اولین‌بار در سال 89 به چاپ رسید و در سال 90، شایسته تقدیر در جایزه جلال معرفی شد. انتشارات صهبا در نظر دارد تا جلد دوم این اثر را تا پایان سال منتشر کند.

داستان زندگی پیامبر بشاگرد/ جلد دوم «تا خمینی شهر» در آستانه انتشار

جلد نخست «خمینی شهر» به وقایع مرتبط تا سال 66 می‌پرداخت، قرار است جلد دوم این اثر وقایع و خاطرات را از سال 66 تا زمان درگذشت زنده‌یاد والی را روایت کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...