رئیس جمهوری عراق بر ضرورت دور کردن منطقه از خطرات جنگ تاکید کرد


رئیس جمهوری عراق بر ضرورت دور کردن منطقه از خطرات جنگ تاکید کرد

تهران – ایرنا – برهم صالح رئیس‌جمهور عراق شنبه شب در دیدار فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بغداد بر ضرورت دورکردن ملت های منطقه از خطرات جنگ تأکید کرد.

دفتر ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای در تارنمای اینترنتی اش اعلام کرد: صالح بر هماهنگی و رایزنی با اتحادیه اروپا درباره تحولات و مسائل جاری (منطقه) تأکید کرد.

براساس این بیانیه، صالح همچنین گفت که مهم است که عراق در بازی سازی مناطق آزاد شده از (اشغال تروریست های داعش) از تجارب اروپا در این زمینه استفاده کند.

صالح به اهمیت استفاده عراق از تجارب و توانمندی اروپا برای بازسازی مناطق آزاد شده این کشور (از اشغال تروریست های داعش) اشاره کرد و گفت: دولت بغداد در کمک رسانی به آوارگان و ایجاد یک محیط امن و باثبات برای آنان حمایت می کند

براساس اعلام دفتر ریاست جمهوری عراق، دو طرف درباره مسائل و تحولات منطقه بحث و تبادل نظر و تاکید کردند که برای دور کردن منطقه از جنگ و درگیری، باید این همکاری و هماهنگی‌های مشترک وجود داشته باشد.

موگرینی نیز در این دیدار پیشرفت های موجود در عراق را ستود و بر حمایت کشورهای اروپایی از ثبات و سیاست متوازن عراق در خصوص مسائل بین المللی تاکید کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت که این اتحادیه خود را برای همکاری با عراق و تحقق اهداف تعیین شده در کنفرانس بازسازی که سال گذشته در کویت برگزار شد، متعهد می داند و برای فراهم کردن آینده ای بهتر برای مردم عراق ادامه می دهد.

کنفرانس بازسازی عراق، فوریه ۲۰۱۸ (دی / بهمن ۹۷) در کویت برگزار شد.

رئیس جمهوری عراق بر ضرورت دور کردن منطقه از خطرات جنگ تاکید کرد

"محمد الحلبوسی" رئیس مجلس عراق نیز در دیدار موگرینی بر تمایل مجلس نمایندگان کشورش برای تقویت روابط با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پارلمان های اروپایی و مجالس تمام کشورهای عضو این اتحادیه تاکید کرد.

موگرینی که روز شنبه در راس هیاتی وارد بغداد شد، با "محمد علی الحکیم" وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالمهدی در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این اتحادیه را شریک کلیدی عراق دانست.

وزیر امور خارجه عراق نیز پیشتر از آن گفته بود که در حالی که بغداد در حال جنگ با تروریسم است، منطقه آمادگی یک جنگ جدید را ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک