فشار‌ها برای لغو تعدادی از معافیت‌های تحریمی ایران درون دولت ترامپ


فشار‌ها برای لغو تعدادی از معافیت‌های تحریمی ایران درون دولت ترامپ

واشنگتن فری بیکن به نقل از چندین مقام آمریکایی نوشت فشار‌های داخلی بر وزارت خارجه آمریکا برای لغو تعدادی از معافیت‌های تحریمی در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران رو به افزایش است.

فشار‌ها برای لغو تعدادی از معافیت‌های تحریمی ایران درون دولت ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن روز شنبه به نقل از چندین مقام آمریکایی آگاه به موضوع نوشت فشار‌های داخلی بر وزارت امور خارجه آمریکا برای لغو تعدادی از معافیت‌های تحریمی در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران رو به افزایش است.

طبق این گزارش، برای ماه‌هاست که تنش‌های بین-سازمانی در دولت آمریکا بر سر آینده معافیت‌های تحریمی ایران افزایش یافته، بگونه‌ای که برخی مقامات کارکشته و قدیمی در وزارت خارجه این کشور قویا خواستار تداوم اعطای چنین معافیت‌هایی به کشور‌های خارجی برای همکاری هسته‌ای با ایران هستند.

از طرفی مخالفان توافق هسته‌ای ایران در کنگره آمریکا، از پشت پرده در حال لابی کردن برای اقناع مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور و دیگر مقامات این وزارتخانه جهت لغو معافیت‌های تحریمی ایران - مخصوصا بعد از گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران و افزایش سطح غنی‌سازی به ۴.۵ درصد - هستند.

فری‌بیکن درباره این جنگ داخلی در دولت آمریکا با موضوع ایران، می‌نویسد: در حالی که گفته می‌شود کاخ سفید و وزارت خارجه (آمریکا) تمایل دارند معافیت‌های هسته‌ای (ایران) را قطع کنند، اما دیگر بخش‌های دولت (ایالات متحده) هنوز خواستار تداوم آن‌ها هستند و همین باعث آغاز تقابلی سخت بین این گروه‌ها شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟