به گزارش افکارنیوز،

عزت الله یوسفیان ملا عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس ، با اشاره به اینکه نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بیان داشته هرگونه توافق نهایی با ایران در چارچوب 12 شرط وزیر خارجه است و باید شامل چالش‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور باشد، گفت: آمریکایی ها از متن هایی که خودشان نوشته اند نیز سر در نمی آورند، هر چند که ترامپ توجهی به صحبت های جان بولتون و پمپئو نمی کند و تاکید دارد اگر تا کنون به حرف آنها گوش می داد با همه دنیا وارد جنگ می شد.

اخبار سیاسی-عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که در کاخ سفید هم کبوتر دارد هم باز شکاری دارد، به این معنا که هم صلح می کند و هم می جنگد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از شروط 12گانه وزیر امور خارجه آمریکا گفته است، بیان داشت: در ابتدای این شروط، از واژه انگلیسی wanted استفاده شده که به معنای "درخواست" است، با توجه به اینکه ترامپ نیز بارها از مذاکره بودن پیش شرط گفته بنابراین شروطی وجود ندارد و این موارد تنها خواسته طرف آمریکایی به حساب می آید.

وی در ادامه ، به سفر نخست وزیر ژاپن به تهران و میانجیگری او اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری حاضر نشد نامه رئیس جمهور آمریکا را از شینزو آبه بگیرد و اعتنایی به پیام ترامپ نکردند و جوابی هم برای او نداشت.

مذاکره ای در کار نیست

یوسفیان ملا با تاکید براینکه اصول سیاست کلی جمهوی اسلامی را رهبری ترسیم می کند، اظهار داشت: زمانی که ایشان صریحا گفته اند مذاکره ای در کار نیست، طرف مقابل از شرط و درخواست صحبت می کند؟ این در حالی است که با شرط و بدون شرط مذاکره ای صورت نمی گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شرط برای مذاکره را ایران در نظر نگرفته است، بیان داشت: شرکای ترامپ و هیات حاکمه آمریکا یعنی اتحادیه اروپا برای آنکه آمریکا به برجام برگردد و مذاکره کند، شرطی را در نظر گرفته اند، از سوی دیگر از آنجایی که نظرسنجی های انتخابات آمریکا نشان می دهد ترامپ به دلیل خروج از برجام شانس کمتر از رقبایش دارد، رئیس جمهور کنونی آمریکا به دنبال جبران است.

زمانی که رهبری صریحا گفته اند مذاکره ای در کار نیست، طرف مقابل از شرط و درخواست صحبت می کند؟ این در حالی است که با شرط و بدون شرط مذاکره ای صورت نمی گیرد.

یوسفیان ملا تاکید کرد: از این رو آمریکا برای حسن نیت باید برخی از تحریم ها را نه داخلی و عمومی را بلکه چند مورد تحریم مالی و نفتی را بهم زند، بنابراین مطالبی که نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بیان می کند قابل اعتماد نیست زیرا مذاکره ایران با آمریکا انجام نمی شود بلکه این مذاکره 1+5 است و برای انجام آن، آمریکا باید دست از خصومت علیه ایران بردارد.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس با تاکید براینکه ایران تنها در موضوع برجام مذاکره می کند، تاکید کرد: ایران تنها در چارچوب برجام و برای توافق هسته ای با گروه 1+5 مذاکره می کند، هیچ موضوع اضافه از جمله موضوع دیگر از جمله موشک های بالستیک به مذاکره افزوده نمی شود.