نماینده مجلس: نقدینگی باید به سمت تولید هدایت شود


نماینده مجلس: نقدینگی باید به سمت تولید هدایت شود

اصفهان - ایرنا - نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: 18 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که این میزان نقدینگی باید به سمت تولید و خدمات هدایت شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک عصر روز شنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهارداشت: با هدایت نقدینگی به سمت تولید و خدمات، زمینه تکمیل و بهره برداری از بسیاری از طرح‌های این استان فراهم خواهد شد و نیاز است تا مسئولان استان اصفهان برای جذب این سرمایه‌ها برنامه ریزی کنند.

وی بیان کرد: استان اصفهان توانایی ارتقای خود از وضع موجود به وضع مطلوب را دارد و باتوجه به سابقه این استان می‌طلبد که اصفهان در وضع مطلوب قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه مدیریت این استان قدرت تحقق این هدف را دارد، افزود: برای دست یابی به این هدف نیاز است تا مدیران متخصص، متعهد، انقلابی و تلاشگر در پست‌های مختلف به کارگیری شوند.

وی با بیان اینکه برای ارتقای استان اصفهان به جایگاه شایسته نیازمند منابع مالی و جذب سرمایه گذار هستیم، تصریح کرد: این استان ظرفیت‌های زیادی برای جذب سرمایه گذار دارد اما مدت‌ها سرمایه گزیری کرد.

سالک گفت: امسال سال رونق تولید نامگذاری شده است و چندماهی نیز از سال جدید می‌گذرد و نیاز است تا اقدام‌های انجام شده برای رونق تولید در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و گزارش آن به مردم ارائه شود.

وی افزود: برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی تلاش‌های زیادی انجام شده است اما به رغم همه این تلاش‌ها واحدهای تولیدی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که نیاز است بیش از پیش به حل مشکلات این واحدها توجه شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دقت در واگذاری واحدها و زمین‌های به بخش خصوصی از سوی مسئولان استان را خواستار شد و گفت: در راستای اجرایی شدن اصل ۴۴ قرار نیست زمینی که ۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد با قیمت هفت میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با اشاره به افت فشار آب در برخی مناطق اصفهان گفت: تکمیل و بهره برداری از سامانه دوم آبرسانی این مشکل را برطرف می‌کند. گرچه تلاش‌های زیادی برای اجرای این طرح انجام شده است اما نیاز است تا بیش از پیش از ظرفیت استان برای پیشبرد این طرح استفاده شود.

سامانه دوم آبرسانی اصفهان شامل تونل انتقال آب و تصفیه خانه موسوم به 'گلاب ۲' بعنوان طرح توسعه آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان به طول ۲۷ کیلومتر وظیفه انتقال آب از دریاچه سد زاینده رود به تصفیه خانه را دارد.

سالک همچنین خواستار تعیین گروهی برای نظارت بر اجرای تونل و سد سوم کوهرنگ از سوی استاندار اصفهان شد.

عملیات اجرایی تونل سوم کوهرنگ در سال ۱۳۷۷ و با هدف تأمین آب به میزان حدود ۲۵۵ میلیون متر مکعب در سال برای تأمین بخشی از کمبود آب منطقه مرکزی ایران آغاز شد و اکنون مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

قرارداد ساخت سد تونل سوم کوهرنگ نیز در سال ۱۳۸۹ بسته شد و قرار بود سال ۹۳ به بهره برداری برسد اما پیشرفت فیزیکی کنونی طرح کمتر از ۲۰ درصد است.

نظارت بر اجرای طرح ساماندهی زاینده رود، حل مشکل حاشیه نشینی، آسیب شناسی فرهنگی و پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه‌ها، رسیدگی به مشکلات آموزش و پرورش و محیط زیست استان از دیگر خواسته‌های نماینده مردم اصفهان از استاندار بود.

همچنین رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان از طولانی شدن زمان جواب استعلام برای سرمایه گذاری در این استان اصفهان انتقاد کرد و گفت: در شرایطی که به اشتغال زایی نیاز داریم بعضی از استعلام‌هایی که برای انجام سرمایه گذاری از برخی ادارات می‌شود گاهی تا چند ماه بطول می‌انجامد و مغایر با رونق تولید است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی افزود: چهار ماه از سال رونق تولید گذشته و دشمن با تمام توان وارد جنگ اقتصادی با ما شده است و قصد دارد نظام را تسلیم زیاده خواهی‌های خود کند بنابراین اگر خود تحریمی کنیم در جهت دشمن حرکت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در این جلسه نمی‌خواهم نام این مدیران را بیاورم اما اگر این روند ادامه یابد و این مدیران پاسخگو نباشند نام آنها را رسانه می‌کنم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس اضافه کرد: نمایندگان فعلی مجلس، تا هفتم خرداد سال آینده نماینده مردم هستند و باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند اما وقتی مدیری جواب آنها را نمی‌دهند، نمایندگان چگونه مطالبات مردم را پاسخ دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس تسریع در اجرای طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهانرا خواستار شد و گفت: هم اکنون با یک سامانه آبرسانی به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان اصفهان آبرسانی می‌شود در حالی که ظرفیت آن برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر پیش بینی شده است و نیاز است تا طرح سامانه دوم آبرسانی استان اجرایی شود.

وی همچنین از مسئولان استان برای تأمین آب برای کشت بهاره کشاورزان شرق و غرب اصفهان تقدیر کرد و گفت: این اقدام کار ارزنده‌ای است که در سال رونق تولید انجام شد و به افزایش محصولات کشاورزی منجر می‌شود که باید از استاندار و مسئولان استان تقدیر کرد.

۲۰۹۳/‏۶۰۲۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟