650 مصدوم توسط بالگردهای اورژانس هوایی کشور جابه جا شدند


650 مصدوم توسط بالگردهای اورژانس هوایی کشور جابه جا شدند

گناباد- ایرنا- طی یک سال گذشته بیش از 650 مصدوم و بیمار توسط بالگردهای اورژانس هوایی کشور جابه جا و به بیمارستانها و مراکز درمانی منتقل شده اند.

مدیر بازاریابی و روابط عمومی شرکت هلی کوپتری آوای سلامت وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این مصدومان و بیماران توسط ۶ پایگاه اورژانس هوایی تحت پوشش خدمات این شرکت در گناباد، ایرانشهر، کرج، سمنان، یزد و ایلام در قالب حدود ۶۰۰ سورتی پرواز جابه جا شده اند.

محمد رضا درانی روز شنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گناباد افزود: اورژانس هوایی نقش مهمی در سرعت بخشی به امداد رسانی به مصدومان سیل در برخی استانهای کشور داشت و بخش قابل توجهی از ماموریتهای شرکت آوای سلامت در این زمینه انجام شد.

وی اظهار داشت: هر کدام از این پایگاههای اورژانس هوایی در گستره ۱۵۰ کیلومتری شهرستانها و استان‌های همجوار خدمات ارائه می‌دهند و اورژانس هوایی گناباد این میزان را تا گستره ۱۷۰ کیلومتری افزایش داده است.

وی گفت: شرکت هلیکوپتری آوای سلامت وابسته به وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۶ و در چارچوب طرح تحول نظام سلامت فعالیت خود را آغاز کرد و از تیر ماه سال گذشته با برخورداری از تعدادی بالگرد تخصصی BK۱۱۷ به عنوان تنها بالگرد تخصصی و مجهز امداد و نجات و غیرنظامی به صورت عملیاتی وارد عرصه خدمات اورژانس هوایی کشور شد.

درانی افزود: تا پایان سال ۱۳۹۷ اورژانسهای هوایی شهرهای گناباد، سمنان، البرز ایلام تحت پوشش خدمات این شرکت قرار گرفتند و در سه ماه گذشته هم اورژانس هوایی ایرانشهر و یزد با بهره گیری از این خدمات شروع به کار کردند.

وی اظهار داشت: پایگاه اورژانس هوایی تهران هم با بهره گیری از هلی کوپترهای شرکت آوای سلامت در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز می‌کند و هم اکنون از مجموع ۴۶ پایگاه اورژانس هوایی کشور ۶ پایگاه تحت نظارت این شرکت فعالیت دارند.

با پیگیریهای دانشگاه علوم پزشکی گناباد این شهرستان به عنوان یکی از ۴۴ نقطه مصوب برای استقرار اورژانس هوایی در کشور طی سال گذشته انتخاب شد و بالگرد پیشرفته BK۱۱۷ در اختیار اورژانس آن قرار گرفت.

با توجه به موقعیت گناباد از نظر قرار گرفتن در جنوبی ترین نقطه خراسان رضوی، نقطه تلاقی و ارتباط چهار استان و وجود برخی نقاط سخت گذر استقرار پایگاه اورژانس هوایی برای شتاب در امدادرسانی، نجات در زمان حوادث، حفظ جان بیماران و مصدومان و کاهش تلفات بسیار مهم است.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با دو بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله شهید مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۵ پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.

۲۰۹۵/‏۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در