سه چالش کلیدی پیش‌روی سولسشائر


سه چالش کلیدی پیش‌روی سولسشائر

سولسشائر فصل سختی را در پیش رو خواهد داشت.

سولسشائر فصل سختی را در پیش رو خواهد داشت.

به گزارش وبسایت نود، مشخص کردن آیندۀ ستارگان، پرورش و استفاده از جوانان و تقویت فاز دفاعی سه چالش مهم پیش روی سولسشائر برای فصل 2019-2020 هستند.

حالا یک هفته ای است که از شروع تمرینات پیش فصل منچستریونایتد می‌گذرد، و کمتر از یک ماه دیگر آنها در اولین مسابقه شان در لیگ برتر به مصاف چلسی می‌روند. یونایتد روز شنبه اولین مسابقه دوستانه اش را در تور پیش فصل انجام داد و بازی های تدارکاتی دیگر نیز در راه هستند. اما در فاصله کم باقیمانده تا شروع فصل جدید، سولسشائر در نخستین فصل حضورش به عنوان مربی منچستریونایتد (از ابتدا) باید چالش های مهمی را حل کند.

سه چالش کلیدی پیش‌روی سولسشائر

مشخص کردن وضعیت ستارگان تیم و شکل گیری استخوان بندی تیم برای فصل جدید، پرورش جوانان و فرصت دادن به بازیکنان آکادمی و بهبود وضعیت خط دفاعی آشفته تیم، از مهمترین چالش های سولسشائر در بزرگترین تجربه مربیگری‌اش است.

شکل دادن به ترکیب تیم و مشخص کردن وضعیت ستارگان

در شرایطی که انتظار می رفت در تابستان 2019، یونایتد ورودی و خروجی های زیادی داشته باشد، اما تا به اینجا آنها فقط دو خرید داشته اند و به جز والنسیا و هررا، خروجی قابل توجه دیگری را در این تیم شاهد نبوده‌ایم. سوای اینها، وضعیت ستارگان تیم هنوز مشخص نیست. پل پوگبا، دخیا و لوکاکو هر سه شرایط مبهمی در یونایتد دارند.

سه چالش کلیدی پیش‌روی سولسشائر

پل پوگبا پیش تر از علاقه اش برای ترک منچستریونایتد و تجربه یک چالش جدید صحبت کرده بود، یونایتد صریحاً اعلام کرده این بازیکن فروشی نیست و حتی در صورت تمایل، برای فروشش مبلغ بالایی طلب خواهد کرد. پوگبا فعلاً راهی تور پیش فصل شده و در تمرینات تیم حاضر است. او در نخستین بازی یونایتد مقابل پرث گلوری به میدان رفت اما با این وجود هنوز شرایطش مبهم است. شاید بی میلی او برای حضور در ترکیب، در نهایت موجب شود یونایتد وی را به فروش برساند. در هر صورت هر چه باشد، باید تکلیف این بازیکن سریعتر مشخص شود. سولسشائر اگر بخواهد پوگبا را از دست بدهد، می‌بایست جانشینی را برای وی پیدا کند و باشگاه های لیگ برتری تنها تا پیش از شروع لیگ برتر، وقت برای خرید بازیکن دارند.

سه چالش کلیدی پیش‌روی سولسشائر

شرایط لوکاکو هم نامشخص است. او نیز به دنبال ترک یونایتد و پیوستن به اینتر است. اما اینتر نتوانسته پیشنهاد مناسبی برای این مهاجم بلژیکی ارائه کند اما اگر تأمین هزینه صورت گیرد، احتمالاً مانعی برای انتقال لوکاکو به اینتر وجود نخواهد داشت. یونایتد اصرار دارد تا حداکثر مبلغی که بابت خرید وی پرداخت کرده بود را بدست آورد. جدایی او نیز یونایتد را با خلأیی در خط حمله مواجه خواهد ساخت که سولسشائر در این مورد نیز باید چاره ای بیندیشد. مهاجم بلژیکی در تمرینات یونایتد باانگیزه نشان نداده و شاید جدایی بهترین راه حل برای دو طرف باشد.

از قرارداد فعلی دخیا با یونایتد کمتر از یک سال باقی مانده است و دو طرف در ماه‌های اخیر برای تمدید قرارداد به توافق نرسیده اند، اما یونایتد هنوز هم خوشبین است که بتواند قرارداد این بازیکن را تمدید کند. گفته می شود پیشنهاد تازه‌ای ارائه شده است که انتظار می رود به توافق منجر شود. اگر دخیا جدا شود، یونایتد باید برای جانشین او هم فکری کند.

سه چالش کلیدی پیش‌روی سولسشائر

ضمن اینکه بحث فروش بازیکنان نیز مطرح است. احتمال می رود تا پایان فصل نقل و انتقالات و با جذب بازیکنان جدید، شاهد چند خروجی دیگر در تیم باشیم. سولسشائر برای پیش فصل، 6 مدافع مرکزی را با خود به همراه برده است، بعید است در پایان پیش فصل، تمام این 6 نفر در یونایتد باشند.

پرورش جوانان

هر چه باشد سولسشائر خود نیز کارش را به عنوان مربی در تیم رزروهای یونایتد آغاز کرد و خود نیز می داند اهمیت پرورش بازیکنان آکادمی و فرصت دادن به جوانان در این باشگاه چقدر است. او در این تابستان سیاست نقل و انتقالات تیم را بر مبنای خرید بازیکنان بریتانیایی جوان و تشنه موفقیت قرار داده است. دو خرید نخست تیم کاملاً بر همین مبنا صورت گرفتند. خریدهایی که شاید هم به نوعی ریسک محسوب می شوند چرا که ثمره این جوانان ممکن است لزوماً فصل بعد به بار نیاید.

سه چالش کلیدی پیش‌روی سولسشائر

در عین حال سولسشائر بارها در مصاحبه هایش تأکید کرده است که قصد فرصت دادن به جوانان را دارد. او در تور پیش فصل بازیکنانی نظیر توانزیبی، گارنر، چونگ، گومز، گرینوود و پریرا را با خود برده است. این بهترین فرصت برای این جوانان است تا پیش از شروع فصل، خودی نشان داده و اعتماد سرمربی نروژی را برای حضور در ترکیب اصلی جلب کنند. در عین حال بحث فرصت دادن به جوانان یک مقوله است و ریسک و فشار ناشی از این کار مسئله‌ای دیگر.

سولسشائر خوب می داند که بعد از دست رفتن سهمیه لیگ قهرمانان در فصل قبل و با وجود رقابت سخت و فشرده در لیگ برتر، فرصت اشتباهات زیادی ندارد، شاید چند اشتباه مداوم به گرانترین قیمت برای وی تمام شود و جایگاهش را از دست بدهد. او در استفاده از جوانان کار سخت و پرچالشی پیش رو خواهد داشت.

سه چالش کلیدی پیش‌روی سولسشائر

تقویت و توازن در خط دفاع

منچستریونایتد فصل قبل تزلزل زیادی در خط دفاع از خود نشان داد. خوردن 54 گل در لیگ برتر، بدترین آمار گل خورده این تیم در تاریخ لیگ برتر بود. خط دفاع یونایتد فصل قبل از نیوکاسل و کریستال پالاسی که دوازدهم و سیزدهم شدند نیز بدتر کار کرد. انتقادات زیادی به عملکرد مدافعین یونایتد وارد شد و هنوز هم پابرجاست.

سولسشائر خود نیز به خوبی به وضعیت دفاعی تیم آگاه است. تیم او در دو ماه پایانی فصل در 11 بازی، 22 گل خورد و از اواخر فوریه، و بازی مقابل لیورپول، حتی یک کلین شیت هم ثبت نکرد. بر همین اساس خرید یک مدافع تاثیرگذار با قدرت رهبری بالا، در دستور کار قرار گرفت. آنها به گزینه‌های مختلفی لینک شدند ولی هنوز نتوانسته اند بازیکنی را جذب کنند.

سه چالش کلیدی پیش‌روی سولسشائر

صحبت از مگوایر است ولی به نظر می‌رسد لسترسیتی برای فروش این مدافع، رقمی رکوردشکن می‌خواهد که یونایتد هنوز راضی به پرداخت این رقم نشده است. اما در عمل جز او، یونایتد به هیچ گزینه ای نزدیک نیست. بنابراین اگر این بازیکن هم از دست برود، بعید است در فرصت باقیمانده یونایتد بتواند مدافع توانمندی و ثابت شده‌ای را جذب کند که بتواند در خط دفاع تفاوت را رقم بزند. عملکرد یانگ، اسمالینگ و جونز، انتقادهای زیادی را در فصل قبل برای این بازیکنان به همراه داشت و اکثر هواداران تیم مایل نیستند فصل بعد هم این بازیکنان را در ترکیب تیمشان مشاهده کنند. تقویت ترکیب تیم در بخش دفاعی و بازگشت نظم به این بخش، می تواند بخشی از مشکلات یونایتد را در فصل قبل سروسامان دهد.

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها