دریچه‌های سد لتیان یکشنبه باز می‌شود/ مردم اطراف رودخانه‌ها نباشند


مدیر دفتر بهره برداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای استان تهران از افزایش دبی...

دریچه‌های سد لتیان یکشنبه باز می‌شود/ مردم اطراف رودخانه‌ها نباشند

مدیر دفتر بهره برداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای استان تهران از افزایش دبی خروجی سد لتیان خبر داد و گفت: فردا دبی خروجی ۷۰ متر مکعب بر ثانیه، بالاترین سطح خود خواهد بود.

محمد شهریاری مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آب و برقابی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران درباره جدیدترین شرایط سد لتیان اظهار داشت: فردا خروجی سد لتیان به ۷۰ متر مکعب بالاترین سطح خود خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: بر اساس دستورالعمل‌های بهره‌برداری با عنوان بهره برداری بهینه و مدیریت مخزن هر ساله بعد از کاهش ورودی‌ها و آبگیری مخازن که تراز ظرفیت به حداکثر می‌رسد عمل فلشینگ و باز کردن دریچه های تحتانی در برنامه قرار می‌گیرد.

شهریاری درباره باز شدن دریچه های تحتانی سد لتیان بیان داشت: با توجه به کاهش شدن ورودی‌های سد طبق برنامه ریزی انجام شده دریچه تخلیه تحتانی باز و رسوب های ریز دانه ای که پشت جسم سد جمع شده تخلیه می شود.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی در همین رابطه ادامه داد: با عمل فلشینگ و باز شدن دریچه ها بخش عمده ریزدانه ها تخلیه و عمر مفید سد افزایش می یابد همچنین از دریچه ها در تراز های پایین تر هم بتوانیم بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

وی حجم آب ذخیره شده در مخزن سد لتیان را ۶۹ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت این مقدار نسبت به۶۲ میلیون مترمکعب سال گذشته ۷ میلیون بهتر شده و فردا دبی خروجی طبق برنامه ریزی ۷۰ متر مکعب بر ثانیه خواهد بود.

شهریاری درباره شرایط مسیل ها و رودخانه‌ها خاطرنشان کرد: این هشدارها به همه هم وطنان داده می‌شود تا از اتراق و نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها جداً خودداری کرده و برای تفریح اقامت و شنا کردن به مکان‌های ایمن مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس