رسانه‌ها در انتقال اطلاعات به جامعه امانت‌دار باشند


رسانه‌ها در انتقال اطلاعات به جامعه امانت‌دار باشند

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در دیدار با خبرنگاران با بیان اینکه رسانه‌ها باید امانت‌دار حقایق باشند، تاکید کرد: همه رسانه‌ها باید واقعیت‌ها و حقایق جامعه را به خوبی به مردم منتقل کنند.

جلال محمودزاده روز شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران مهاباد رسالت سنگین رسانه را بیان واقعیت‌ها و امیدآفرینی در جامعه عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها باید بتوانند به طور شفاف و دقیق پاسخگوی افکار عمومی باشند.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها از مهمترین وسایل ارتباط جمعی است که نقش مهم اطلاع رسانی و بیان عقاید را بر عهده دارد تا جریان انتقال اطلاعات به عنوان ابزاری کارآمد برای هدایت جامعه استفاده شود.

وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی دقیق و نقد سازنده مشکلات جامعه از سوی رسانه‌ها بدون شک می‌تواند زمینه‌ساز رفع یا حداقل کاهش مشکلات باشد؛ بین رسانه‌ها نباید از سوی مسؤولان هیچ‌گونه تبعیضی وجود داشته باشد.

محمودزاده با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی خبرنگاران در انعکاس رویدادهای خبری گفت: با توجه به سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری در تذکری به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از وی خواستار پذیرش این مصوبه از سوی این وزارتخانه شدم که وی طی نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که شغل خبرنگاری در دسته مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفته است.

بزرگترین طرح آبیاری نوین آذربایجان‌غربی در مهاباد در حال اجراست

محمودزاده گفت: هم‌اکنون طرح آبیاری تحت‌فشار در ۶ هزار هکتار از دشت‌های مهاباد در حال اجراست که با تکمیل و بهره‌برداری از آن علاوه بر آنکه شاهد رونق بخش کشاورزی در این شهرستان خواهیم بود، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

وی افزود: این طرح در سفر اعضای کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس به مهاباد مورد تصویب قرار گرفت و برای آن ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: عملیات تجهیز ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه به آبیاری تحت‌فشار هم‌اکنون به اتمام رسیده است و به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

رسانه‌ها در انتقال اطلاعات به جامعه امانت‌دار باشند

۴۵۰ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی مهاباد افزوده می‌شود

نماینده مردم مهاباد در مجلس اظهار داشت: با بهره‌برداری از ۲ بیمارستان در این شهرستان شاهد تحولی شگرف در بخش بهداشت و درمان این شهرستان به عنوان بلوک بهداشتی جنوب آذربایجان‌غربی خواهیم بود.

وی گفت: عملیات اجرایی بیمارستان جدید ۳۵۰ تختخوابی مهاباد که کلنگ آن توسط وزیر بهداشت سال گذشته به زمین زده شد با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال در ردیف اعتباری بودجه سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

وی همچنین با اشاره به تصویب اعتبارات بیمارستان ۹۶ تختخوابی سازمان تأمین اجتماعی در مهاباد نیز اضافه کرد: با اتمام عملیات ساخت این ۲ بیمارستان سرانه برخورداری از تخت بیمارستانی در مهاباد بیشتر از میانگین کشوری خواهد شد.

محمودزاده گفت: این در حالی است که تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل بخش‌های تجهیزاتی و عمرانی بیمارستان کنونی مهاباد اعتبار تزریق شده است.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده دانشکده پرستاری مهاباد نیز با دریافت مجوزهای لازم از ترم آینده با ۲۰ نفر دانشجو فعالیت خود را رسماً آغاز خواهد کرد که این امر می‌تواند زمینه خوبی برای ایجاد دانشکده پزشکی در آینده در مهاباد باشد.

ایجاد کارخانه قند در مهاباد ناقض مصوبه‌های احیای دریاچه ارومیه نیست

محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود به احداث یک واحد کارخانه قند در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برخلاف نظر مسؤولان استانی احداث این کارخانه به هیچ عنوان ناقض مصوبه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه در زمینه افزایش سطح زیرکشت چغندرقند در این شهرستان نخواهد بود.

وی افزود: کارخانه‌های قند منطقه هم‌اکنون با بیش از ۲ برابر ظرفیت خود در حال فعالیت است اما با این وجود بخش عمده‌ای از محصولات چغندرقند به سایر استان‌ها ارسال می‌شود از این رو می‌توان با احداث این کارخانه بخشی از این تولیدات را در منطقه جذب کرد.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی بدون دریافت حتی یک ریال تسهیلات و تنها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال احداث است، اظهار داشت: در کنار احداث این واحد تولیدی پیش بینی شده است کارخانه‌های خمیرمایه و الکل نیز احداث شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس اضافه کرد: با احداث این واحدها به صورت مستقیم برای ۵۰۰ نفر و به صورت غیرمستقیم برای بیش از پنج هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

رسانه‌ها در انتقال اطلاعات به جامعه امانت‌دار باشند

سرانه فضاهای آموزشی در مهاباد بالاتر از میانگین کشوری است

وی اضافه کرد: در طی چند سال اخیر ۷۷ واحد آموزشی با مشارکت بخش دولتی و خیران این شهرستان در مناطق مختلف شهری و روستایی احداث شده است.

محمودزاده با بیان اینکه تنها ۲ هزار دانش‌آموز در شهر در مدارس ۲ شیفته در حال تحصیل هستند گفت: با ایجاد و بهره‌برداری از این فضاهای آموزشی، سرانه فضاهای آموزشی در مهاباد به ۴/۹۶ درصد رسیده که این میزان از سرانه کشوری بیشتر است.

وی افزود: در بخش روستایی نیز در حالی که سرانه کشوری ۵/۸۱ درصد می باشدف این میزان در مهاباد به ۶ درصد رسیده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس در ادامه اجرای عملیات گازرسانی به ۱۳۰ روستای این شهرستان، جذب هشت هزار تن قیر رایگان برای توسعه روستاها، ارتقای سرانه فضاهای ورزشی این شهرستان از رتبه چهاردهم به رتبه سه استان، اجرای عملیات آبرسانی به روستاهای این شهرستان از محل تصفیه‌خانه قدیم مهاباد، جذب ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال از محل صندوق توسعه ملی و ایجاد شورای توسعه مهاباد با همکاری کارشناسان و معتمدان این شهرستان را از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان عنوان کرد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

۶۱۸۵/‏۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد