آشنایی با چشمه های آب گرم طبیعی در گرجستان


آشنایی با چشمه های آب گرم طبیعی در گرجستان

چشمه‌های آب گرم طبیعی در گرجستان، جزو جاذبه‌های طبیعی و آرامش‌بخش در سفر به این کشو هستند که مزایای زیادی برای سلامتی انسان دارند.

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و بخشی از آن در زومیت بازنشر شده است.

گرجستان از نظر جاذبه‌های طبیعی بسیار متنوع است. از قله‌های پوشیده از برف گرفته تا یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌های متعدد، رودخانه‌ها و کوهستان‌هایی با چشمه‌های معدنی در این کشور وجود دارد. این آب‌های معدنی دارای خواص بی‌شماری برای سلامتی هستند و بیماری‌های مختلفی را درمان می‌کنند. علاوه‌بر این، چشمه‌های آب گرم طبیعی، تجربه‌ای لذت‌بخش و آرامش‌دهنده به ارمغان می‌آورند.

سفر به گرجستان سفری فراموش‌نشدنی خواهد بود. اگر دوست دارید به این کشور دیدنی سفر کنید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین تور گرجستان را جست و جو کنید. در کجارو، می‌توانید از بین معتبرترین و بهترین تورهای ارائه شده توسط آژانس‌های گردشگری معتبر، بهترین و مناسب‌ترین تور را برای سفرتان تهیه کنید.

اگر اهل سر زدن به جاهای دیدنی طبیعی در سفر هستید، بازدید از این چشمه‌های آب گرم و طبیعت اطراف آن را در برنامه سفرتان به گرجستان قرار بدهید.

حمام‌های گوگردی تفلیس و ریزورت Balneological

آشنایی با چشمه های آب گرم طبیعی در گرجستان

تفلیس علاوه‌بر اینکه پایتخت گرجستان است، به‌عنوان یک ریزورت سلامتی هم در گرجستان شناخته می‌شود. فقط دو شهر از شهرهای اروپا چنین ویژگی دارد؛ یکی بوداپست و دیگری تفلیس. پایتخت گرجستان آب گوگردی گرم و پرخاصیتی دارد که از زیر زمین جاری می‌شود.

تاریخچه پایه‌گذاری تفلیس درست مثل اسم این شهر، با این چشمه‌های معدنی در ارتباط است. در زمان‌های گذشته، این حمام‌های گوگردی در کل منطقه خاورمیانه مشهور بودند و نامی از آن‌ها در نوشته‌های مسافران قرن هفدهم و هجدهم دیده می‌شود. از جمله ژان شاردن، ژوزف ترنفور و الکساندر پوشکین.

ریزورت Sairme

آشنایی با چشمه های آب گرم طبیعی در گرجستان

این ریزورت علاوه‌بر اینکه از نظر چشمه‌های آب گرم طبیعی بسیار غنی است، با جنگل‌های انبوه و سرسبز احاطه شده است. طبق‌نقل قول‌های محلی، این چشمه زمانی کشف شده است که شکارچیان به‌دنبال یک گوزن زخمی بودند. کلمه Sairme در زبان محلی به‌معنای مکان گوزن است.

ریزورت Tsaishi

این استراحتگاه در ۱۵ کیلومتری از Zugdidi در منطقه Samegrelo قرار دارد. اینجا را به خاطر آب معدنی گرم و پر از خواص درمانی‌اش می‌شناسند. ۱۸ چشمه آب گرم این منطقه مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته که دمایی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه دارد و شامل مقدار زیادی سیلیکون اسید است که برای بهبود فرایند متابولیسم، بهبود وضعیت استخوان‌ها و درمان بیماری‌های بافت پوست، مفید است.

شما می‌توانید علاوه بر مکان‌هایی که معرفی کردیم، فهرست کامل جاهای دیدنی گرجستان را در کجارو مشاهده کنید و در مورد جاذبه‌های آن اطلاعات کاملی به‌دست بیاورید. موقعیت مکانی هر جاذبه روی نقشه، امکانات آن‌ها و جاهای دیدنی رایگان این کشور را در کجارو مشاهده و سفرتان را برنامه‌ریزی کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس