وزیر کشور: نگاه تبعیض‎آمیز به روستاها باید کنار گذاشته شود


وزیر کشور: نگاه تبعیض‎آمیز به روستاها باید کنار گذاشته شود

بجنورد- ایرنا- وزیر کشور گفت: نباید نسبت به روستاها نگاه تبعیضی و حقارت آمیز وجود داشته باشد زیرا هر یک از ما فارغ از محدوده شهری یا روستایی که در آن زندگی می کنیم انسان هستیم.

به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی عصر شنبه در نشست منتخبان شهرستان شیروان اظهار داشت: هم اینک بسیاری از خدمات زیرساختی شهری در روستاها نیز اتفاق افتاده است تا سطح زندگی روستاییان نیز به شرایط قابل قبولی برسد و میزان تولید و درآمد مردم در همه نقاط متناسب بوده و سطح علم، دانش و عقلانیت آنان تا تراز متعارفی بالا بیاید.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ هزار نفر در کشور عضو شوراهای شهر و روستا و یا دهیار هستند، گفت: این اختیار را نظام جمهوری اسلامی داده است تا خلاقیت، ابتکار، نوآوری، دلسوزی، مصلحت جویی، هماهنگی و رشد نیروهای مردمی در کشور محقق شود.

رحمانی فضلی افزود: شوراها در جایگاه خود وظیفه دارند نگاه تمایزی و برتری جویی داشته باشند، البته هیچ وقت به روستاها نباید نگاه غلط داشت چرا که اگرچه روستاها بعضاً از نظر امکانات از شهرها عقب مانده باشند، لیکن اگر نگاه به روستایی و شهری یک نگاه موحدانه باشد چه بسا روستاییان از ایمان و اعتقادات قوی تری برخوردار باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه شمار باسوادان روستاها بیشتر از نواحی شهری است، گفت: همچنین اکنون بسیاری از روستاییان عطش دسترسی به منابع مطالعاتی و امکانات را دارند که باید شرایط لازم برای ارتقای مردم را از نظر دسترس به فناوری روز، علم و غیره را بالا برد و تولید، اشتغال و بهره وری را در روستا افزایش داد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه هر جا امور به مردم سپرده شده موفق بوده ایم، افزود: یکی از دلایلی که نتوانسته ایم اداره امور اقتصادی کشور را به مردم بسپاریم، چشم تنگی و حسادت است که متاسفانه توسط نظام سلطه در فرهنگ ما رسوخ پیدا کرده است.

وی گفت: دولت موظف است زیرساخت ها را تامین کند چون هزینه بالایی دارد که بخش خصوصی نمی تواند انجام دهد، اما در تولید باید به مردم متوسل شود و در این مسیر شوراها می توانند بهترین نقش را در ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری، تقویت تولید و جذب سرمایه گذار داشته باشند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان