طرز تهیه شربت آلو با طعم و مزه فوق العاده عالی در منزل


طرز تهیه شربت آلو با طعم و مزه فوق العاده عالی در منزل

آلو سیاه یکی از انواع آلو ها و از خانواده شلیل و هلو می باشد که دارای طعم و مزه خاص بوده و غنی از مواد معدنی و ویتامین هاست؛ از این میوه در تهیه مربا، نوشیدنی و مارمالاد استفاده فراوانی می کنند، از این رو در ادامه قصد داریم، طرز تهیه شربت آلو خوش طعم و خوش رنگ را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شربت آلبالو، شربت سکنجبین، شربت زعفران و … از جمله...

آلو سیاه یکی از انواع آلو ها و از خانواده شلیل و هلو می باشد که دارای طعم و مزه خاص بوده و غنی از مواد معدنی و ویتامین هاست؛ از این میوه در تهیه مربا، نوشیدنی و مارمالاد استفاده فراوانی می کنند، از این رو در ادامه قصد داریم، طرز تهیه شربت آلو خوش طعم و خوش رنگ را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

شربت آلبالو، شربت سکنجبین، شربت زعفران و … از جمله نوشیدنی های خنک و مفید هستند که برای نوشیدن در فصل داغ سال طرفداران زیادی دارند، در این مطلب، روش تهیه شربت آلو سیاه که یکی دیگر از نوشیدنی های خنک و خوش طعم برای استفاده در فصل تابستان را آموزش خواهیم داد. در ادامه همراه ما شوید.

طرز تهیه شربت آلو با طعم و مزه فوق العاده عالی در منزل

مواد لازم

آلو سیاه : یک کیلوگرم شکر : یک کیلوگرم

طرز تهیه شربت آلو سیاه

برای تهیه شربت آلو، در ابتدا آلو ها را خوب شسته و پوست بگیرید. سپس بین آلو ها را به صورت لایه لایه شکر ریخته و به مدت یک شب استراحت بدهید.

زمانی که آلو آب انداخت، آنها را درون یک قابلمه بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر موجود در آن حل شده و شربت قوام بیاید.

در این مرحله از طرز تهیه شربت آلو سیاه، آلو ها را از داخل شربت بیرون آورده و در صورت تمایل می توانید، از صافی عبور دهید تا در تهیه مارمالاد استفاده نمایید.

طرز تهیه شربت آلو با طعم و مزه فوق العاده عالی در منزل

شربت را بعد از خنک شدن، در داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید، برای اینکه شربت حالت زلالی و شفاف بودن خود را حفظ کند، می توانید به طور مرتب کف روی آن را بگیرید.

طرز تهیه شربت آلو با طعم و مزه فوق العاده عالی در منزل

طولانی شدن زمان پخت موجب می شود تا شربت خوش رنگی خود را از دست بدهد. بنابراین برای خوش رنگ تر شدن مربا و قرمز شدن بیشتر، می توانید به روش زیر عمل کنید:

پوست آلو ها را که قبلا گرفته اید، به همراه نصف استکان آب، بگذارید چند جوش بزند تا خوب رنگ بدهد. سپس آن را صاف کرده و به شربت در حال جوش مربا اضافه کنید.

برای پوست گرفتن سریع تر آلو ها می توانید آنها را به همراه پوست به مدت چند دقیقه در آب جوش قرار داده و کمی بجوشانید تا زمانی که پوست آنها کمی بلند و کنده شود، سپس آلو ها را آب کش کرده و به آسانی پوست بگیرید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان