دانشگاه رازی کرمانشاه آماده افزایش سطح تعاملات با دانشگاه های دنیاست


دانشگاه رازی کرمانشاه آماده افزایش سطح تعاملات با دانشگاه های دنیاست

کرمانشاه- ایرنا- رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه این دانشگاه از چند سال قبل بین المللی شده و زیرساخت های لازم جذب دانشجو و تعاملات با دانشگاه های دنیا نیز در آن فراهم شده است، گفت: دانشگاه رازی همچنان آمادگی افزایش سطح تعاملات و جذب دانشجوی خارجی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمدابراهیم اعلمی آل آقا عصر شنبه در مراسم افتتاح دفتر امور کنسولی استان کرمانشاه مستقر در دانشگاه رازی با تاکید بر افزایش هم افزایی دانشگاه های کشور با دانشگاه های دنیا تاکید کرد این همکاری ها به افزایش تعاملات فرهنگی و تغییر نگاه ها به ایران کمک می کند.

او یکی از راهکارهای بین المللی شدن دانشگاه ها را جذب دانشجو دانست و گفت: این به تنهایی کافی نیست و باید بتوانیم با سایر دانشگاه های دنیا نیز هم افزایی داشته باشیم.

او بر عملیاتی شدن تفاهم نامه هایی که با کشورهای دیگر منعقد شده تاکید کرد و اظهار داشت: هرچه تعاملات سازنده با دنیا را تقویت کنیم می توانیم به اهداف موردنظر خود برسیم.

او از فرصت فراهم شده برای جذب دانشجو و هم افزایی با دانشگاه های دنیا توسط وزارت علوم قدردانی کرد و گفت: باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و ما در دانشگاه رازی به دنبال افزایش این تعاملات هستیم.

رئیس دانشگاه رازی افزود: پرتال این دانشگاه به منظور معرفی توانمندی های این مجموعه بزرگ علمی به روزرسانی شده و دانشجویان خارجی می توانند از طریق این پرتال با دانشگاه بیشتر اشنا شوند.

اعلمی آل اقا به بیان اینکه ما ملت فرهنگ دوست و مهمان نوازی هستیم، گفت: شرایط مناسب تری برای جذب دانشجویان خارجی فراهم می کنیم و عزم ما برای افزایش تعاملات بین المللی جدی است.

وی تصریح کرد: اکنون نگاه دانشجویان کشور عراق نسبت به ۳۰ سال گذشته نسبت به ملت و دولت ایران تغییرات جدی پیدا کرده و این ناشی از این رفت و آمدها و تعاملات بین المللی است.

زرافشانی، مدیر دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بین المللی شدن یکی از شاخصه های ارزیابی دانشگاه ها در کشور است، گفت: نباید تنها جذب دانشجو معیار باشد بلکه افزایش سطح تعاملات دانشگاه ها با دانشگاه های دنیا نیز باید مدنظر قرار گیرد.

استان کرمانشاه بیش از ۲۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد و ۱۰۰ هزار دانشجوی داخلی در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند.

اکنون در دانشگاه رازی و علوم پزشکی کرمانشاه در مجموع حدود ۴۰۰ دانشجوی خارجی که بیشتر متعلق به کشور عراق هستند، در حال تحصیل می باشند.

در این مراسم «صبا یزدانفر» به عنوان کارشناس مسئول دفتر امور کنسولی استان کرمانشاه مستقر در دانشگاه رازی منصوب شد.

دانشگاه رازی کرمانشاه در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر عبدالعلی گویا شروع به فعالیت کرد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت، در شروع سال تحصیلی در سال ۱۳۵۱ دانشکده علوم با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی موجودیت خود را اعلام کرد.

هم اکنون نزدیک به ۱۳ هزار دانشجو و ۴۶۰ هیات علمی با ۱۴ دانشکده در دانشگاه رازی کرمانشاه فعال هستند.

۳۰۳۳/‌۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...