26 کشته و 56 زخمی آمار نهایی حمله تروریست‌ها در سومالی


حمله گروه تروریستی الشباب سومالی به هتلی در شهر کیسمایو واقع در جنوب این کشور دستکم 26 کشته و 56 مجروح به جای گذاشت.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

الشباب شاخه ای از شبکه تروریستی القاعده است که از سال 2006 تاکنون در سومالی فعال است. با توجه به حاکمیت ضعیف دولت موگادیشو بر سومالی ، گروه تروریستی الشباب بخش هایی از این کشور را در کنترل خود دارد و هراز گاهی عملیاتی را در سومالی انجام می دهد. این گروه در فهرست گروه های تروریستی کشورهای غربی قرار دارد.

گروه تروریستی الشباب " جوانان " سومالی دیشب به یک هتل در شهر کیسمایو واقع در منطقه خود مختار جوبالند ( جنوب سومالی ) حمله کرد که در اثر آن دست کم 26 نفر جان خود را از دست دادند و 56 نفر دیگر هم مجروح شدند.

به نوشته روزنامه العربی الجدید، نمایندگان و روسای قبایل سومالی برای گفت وگو درباره انتخابات محلی که ماه آینده میلادی در منطقه خود مختار جوبالند برگزار می شود، در هتلی درشهر کیسمایو تجمع کرده بودند که هدف حمله عناصر گروه تروریستی الشباب واقع شدند.

رئیس منطقه جوبالند امروز صبح در یک نشست مطبوعاتی گفت: در این عملیات تروریستی 26 نفر از جمله یک نامزد انتخاباتی و چند روزنامه نگارجان خود را از دست دادند که در بین کشته شدگان اجساد 3 تبعه کنیایی، 3 تانزانیایی ، 2 آمریکایی ، یک انگلیسی و یک کانادایی به چشم می خورند. همچنین دو شهروند چینی در بین مجروحان این عملیات تروریستی قرار دارند.

شهر کیسمایو مرکز تجاری جوبالند است که بخشی از این منطقه در کنترل گروه تروریستی الشباب قرار دارد. این گروه تروریستی مسئولیت حمله به هتل شهر کیسمایو را به عهده گرفته است.

حمله به هتل کیسمایو با انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در ورودی این هتل شروع شد که به دنبال آن پلیس و نیروهای امنیتی در محل حادثه حضور یافتند و هتل را به محاصره خود در آوردند. به گفته یک افسر پلیس، نیروهای امنیتی و انتظامی چهار نفر از عناصر گروه تروریستی الشباب را به هلاکت رساندند. اکنون نیروهای امنیتی درکیسمایو حضور فعالی دارند و امنیت براین شهر حاکم است.

سازمان ملل و بسیاری از کشورهای آفریقایی و غیر آفریقایی حمله به هتل کیسمایو را اقدامی تروریستی خوانده و آن را محکوم کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها