ملاقات با بنتلی فلایینگ اسپور جدید در گوودوود


ملاقات با بنتلی فلایینگ اسپور جدید در گوودوود

ما در فستیوال سرعت گوودوود بر صندلی سرنشین جلوی نسل جدید بنتلی فلایینگ اسپور سوار شدیم… سواری ما با سومین نسل این خودروی لوکس در حقیقت از خط استارت پیست شروع نشد بلکه زمانی که ما قبل از شروع مسابقه درب این خودرو را باز کرده و روی صندلی شاگرد سوار شدیم حس خوبی را... The post ملاقات با بنتلی فلایینگ اسپور جدید در گوودوود appeared first on مجله...

ما در فستیوال سرعت گوودوود بر صندلی سرنشین جلوی نسل جدید بنتلی فلایینگ اسپور سوار شدیم…

ملاقات با بنتلی فلایینگ اسپور جدید در گوودوود
سواری ما با سومین نسل این خودروی لوکس در حقیقت از خط استارت پیست شروع نشد بلکه زمانی که ما قبل از شروع مسابقه درب این خودرو را باز کرده و روی صندلی شاگرد سوار شدیم حس خوبی را تجربه نمودیم…

ملاقات با بنتلی فلایینگ اسپور جدید در گوودوود
شاید فلایینگ اسپور بچه‌ی مشروع‌تر مولسان باشد اما ما فارغ از شلوغی هیجان‌انگیز خودروها در گوودوود سریعاً روی صندلی نشستیم. فوراً خواهید فهمید که با یک بنتلی طرف هستید و می‌دانید که این خودرو ارتباط نزدیکی با کانتیننتال GT هم دارد چراکه کابین خودرو تقریباً از کوپه‌ی بزرگ این برند بریتانیایی گرفته شده است. این چیز بدی نیست زیرا نسل کنونی کانتیننتال GT یکی از ظریف‌ترین گرندتوررهای بازار است.

ملاقات با بنتلی فلایینگ اسپور جدید در گوودوود
پشت فرمان این خودرو مدیر بخش دینامیک شاسی بنتلی آقای اندی انسورث نشسته و می‌گوید او و تیمش به دنبال خلق خودروی کاملاً جدیدی بوده‌اند. او می‌گوید:

همه‌چیز به دست یافتن به توازن بین خودرویی اسپورت که مردم خواهان راندن آن هستند و دست‌یابی به راحتی سواری قابل‌کنترل با ایزوله‌ی خوب بین راننده و سرنشینان مربوط می‌شود.


ما دوست داریم در صندلی عقب هم بنشینیم جایی که خریداران زیادی روی آن خواهند نشست و خیلی تمایلی به راندن این خودروی بزرگ نخواهند داشت. البته قوانین گوودوود باعث می‌شوند جایی برای نشستن در عقب خودرو نداشته باشید.

ملاقات با بنتلی فلایینگ اسپور جدید در گوودوود
یک ویژگی جدید فلایینگ اسپور توانایی آن به عبور از پیچ‌های تنگ مربوط می‌شود که این کار با راحتی صورت می‌گیرد. این امر به لطف سیستم فرمان پذیری تمام چرخ ها صورت می‌گیرد که برای اولین بار در یک بنتلی دیده می‌شود.

ملاقات با بنتلی فلایینگ اسپور جدید در گوودوود
مدیر بنتلی خاطرنشان می‌سازد:

فرمان پذیری اکسل عقب فلایینگ اسپور برای اولین بار در محصولات بنتلی بکار می‌رود. این امر واقعاً به چابکی خودرو در سرعت‌های پایین کمک می‌کند و البته در سرعت‌های بالا هم خودرویی پایدار و ریلکس را شاهد خواهید بود.

این ویژگی برای خریدارانی که معمولاً در شهرها تردد می‌کنند کاملاً قابل‌استفاده است.

ملاقات با بنتلی فلایینگ اسپور جدید در گوودوود
نیروبخش خودروی جدید بنتلی پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6 لیتری توربوی 626 اسب بخاری است که باعث می‌شود پرفورمنس قابل‌توجهی را تجربه کنید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو به مدد سیستم چهار چرخ محرک و گشتاور زیاد تنها در عرض 3.8 ثانیه ثبت می‌شود. تمامی گشتاور 900 نیوتون متری پیشرانه را می‌توان از زمان فشار دادن پدال گاز به دست آورد و برای چنین خودرویی سنگین و بزرگی، فلایینگ اسپور با چابکی جدی خط آغاز را پشت سر می‌گذارد.

این خودرو در پیست با حالت اسپورت حرکت می‌کرد که این حالت حداکثر توانایی پیشرانه را تولید می‌کند؛ اما وجود پیشرانه‌ی 12 سیلندر در جلو بدون استرس باقی مانده و تعویض‌های گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز به سرعت و نرمی صورت می‌گیرد. همچنین در زمان شتاب گیری دماغه‌ی خودرو در کمترین حد ممکن به بالا می‌رود.

ملاقات با بنتلی فلایینگ اسپور جدید در گوودوود
مدیر بنتلی با سرعت مسیر پیست را طی می‌کند و اگرچه گوودوود طول حدود 1.6 کیلومتری دارد اما از برخی ناهمواری‌ها برخوردار است که می‌تواند خودروهای سنگین را ناراحت کند.

ملاقات با بنتلی فلایینگ اسپور جدید در گوودوود
حرکت‌های بدنه‌ی فلایینگ اسپور در حالت اسپورت کاملاً کم بوده ولی همان‌گونه که انسورث توضیح می‌دهد مهندسان بنتلی مجبور شده‌اند به سیستم تعلیق بادی اجازه دهند که در حداکثر محدودیت خود حرکت کند تا به این ترتیب حس طبیعی عبور خودرو از پیچ‌ها حفظ شود. او می‌گوید:

ما از فنرهای بادی سه محفظه‌ای استفاده کرده‌ایم بنابراین شما می‌توانید کمترین میزان تکانه‌ای بدنه را شاهد باشید. سیستم تعلیق شتاب حدود 0.7 جی را تحمل کرده و سپس کمی تکان را نشان می دهد تا شما بتوانید حداکثر محدودیتش را تشخیص دهید.

منبع: autoexpress


[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد