دونات مامان پز، لطیف و خوشمزه


دونات مامان پز، لطیف و خوشمزه

ابتدا خمیر مایه رو همراه با یک ق. غ. شکر داخل نصف لیوان آب ولرم حل کنید و روی ظرف پارچه بکشید و10 دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه پف کنه و عمل بیاد.

دونات مامان پز، لطیف و خوشمزه
مواد لازم

آرد۵۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شیر ولرم۱ پیمانه
خمیر مایه۱ قاشق غذا خوری
کره۵۰ گرم
نمک نوک قاشق چای خوری
شیر خشک ۱ قاشق غذا خوری
شکر ۶۰ گرم
آب ولرم ۱/۲ پیمانه
وانیل‏ نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه

زمان تهیه ۳۰دقیقه
زمان پخت ۲۰دقیقه

ابتدا خمیر مایه رو همراه با یک ق غ شکر داخل نصف لیوان آب ولرم حل کنید و روی ظرف پارچه بکشید و۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه پف کنه و عمل بیاد .

تخم مرغ و شکر و وانیل رو با هم مخلوط کنید و با چنگال هم بزنید و بعد کره ذوب شده و شیر ولرم و خمیر مایه عمل اومده رو به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید

و بعد مخلوط آرد و شیر خشک و وانیل رو که الک کردین کم کم به مواد اصافه کنید تا خمیری بدست بیاد که لطیف باشه و بدست نچسبه ( آرد زیاد اضافه نکنید همین که به دست نچسبید خمیر آمادس و شیر خشک هم باید شیر خشک قنادی باشه که از لوازم قنادی تهیه کنید )

و بعد خمیر رو ورز بدین و داخل ظرف بذارید و روش پارچه بکشید و اجازه بدین ۲ ساعت در محیط آشپزخانه استراحت کنه و حجمش دوبرابر بشه .

بعد از استراحت خمیر رو ورز بدین تا پفش بخوابه و بعد از خمیر به وزن ۸۵ گرم بردارین ( خمیر رو با وردنه باز نکنید ) و با دست سطحش رو کمی صاف کنید و قالب بزنید یعنی ی دونات ۸۰ گرمی داریم ( که ی دونات تپل و خوشمزه میشه )

و بعد کاغذ روغنی رو مربع شکل برش بزنید و روی کاغذ روغنی آرد الک کنید و هر دونات رو روی یک کاغذ روغنی قرار بدین ( اینجوری کار راحتتر هستش ) و روش پارچه بکشید و اجازه بدین نیم ساعت دیگه استراحت کنه تا کاملا پف کنه .

داخل ظرف روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدین ( حرارت نباید خیلی کم باشه و نباید زیاد باشه ، باید ملایم باشه ) تا روغن کاملا داغ بشه اصلا حرارت رو کم و زیاد نکنید از اول تا آخر پخت باید حرارت ملایم باشه .

و بعد دونات هارو داخل روغن بندازید . و روی دونات با قاشق روغن بریزید تا پف کنه و بعد وقتی هر دو طرف سرخ شد داخل آبکشی که دستمال کاغذی داخلش قرار دادین بذارید تا روغنش کشیده بشه .

برای دونات شکری وقتی دونات کمی خنک شد داخل مخلوط شکر و کمی دارچین بغلطونید . و برای دونات شکلاتی روی دونات رو داخل شکلات ذوب شده بزنید .

منبع:سرآشپز پاپیون

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان