خراسان جنوبی؛ پایلوت طرح آموزش تا اشتغال گلیم بافی


خراسان جنوبی؛ پایلوت طرح آموزش تا اشتغال گلیم بافی

‌مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: طرح آموزش تا اشتغال رشته گلیم بافی به صورت پایلوت در یکی از شهرستان‌های تابعه استان اجرا می‌شود.

‌به گزارش ایسنا‌، نفیسه نخعی، امروز ۲۲ تیر، در جلسه هماهنگی اجرای طرح مذکور اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان و ضرورت توسعه مشاغلی غیر از کشاورزی، توجه به صنایع دستی و مشاغل خانگی به خصوص در سطح روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


وی افزود: هنر گلیم بافی به عنوان هنر اصیل استان در شهرستان‌های مختلف و با نقوشی خاص که معرف فرهنگ اصیل مردم منطقه است، ظرفیتی است که نیاز به معرفی و توسعه دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا، طرح آموزش تا اشتغال رشته گلیم بافی با محوریت اشتغال بانوان روستایی در شهرستان درمیان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

نخعی بیان کرد: در این طرح، بانوان مستعد این شهرستان پس از شناسایی مورد آموزش قرار گرفته و پس از تولید، اشتغالزایی و بازاریابی برای فروش محصولات، از دیگر اهداف این طرح است.

وی، هدف اصلی اجرای این طرح را شناسایی و بالفعل کردن استعدادهای بالقوه روستایی برای توسعه همه جانبه روستاها عنوان کرد و ادامه داد: توانمندسازی زنان روستایی و معرفی این هنر اصیل بومی خراسان جنوبی از تأکیدات طرح مذکور است.

عالیه خواجوی، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه افزود: نمایشگاه توانمندی‌های روستایی ۲۴ مردادماه با هدف معرفی ظرفیت‌های روستایی، صنایع دستی و هنر بومی استان‌ها در تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: استان خراسان جنوبی با توجه به تعدد هنرهای بومی و صنایع دستی در سطح روستاها و به منظور معرفی این توانمندی‌ها در سطح ملی، در این نمایشگاه حضوری فعال خواهد داشت.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی