رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی


رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی

یکی از راه‌های کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آن‌ها، گزارش‌های سازمان‌های مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی می‌باشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و می‌توان با اعتماد به گزارش‌های آن‌ها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیم‌گیری نمود. در ایران نیز... The post رده‌بندی کیفیت خودروهای...

یکی از راه‌های کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آن‌ها، گزارش‌های سازمان‌های مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی می‌باشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و می‌توان با اعتماد به گزارش‌های آن‌ها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیم‌گیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.

رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی

معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکت‌ها با هماهنگی و اجازه آن‌ها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی می‌شود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازه‌های زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایین‌تری برخوردار است اما به هر جهت می‌توان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.

رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستاره‌هایی از یک تا پنج به نمایش در می‌آید. متأسفانه در این گزارش‌ها خبری از نمره‌های منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشف‌شده آن‌ها نیست. بنابراین مشخص نمی‌شود که وزن ستاره‌های دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستم‌های فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینه‌ای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.

آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها

طی خرداد ماه 1398 تنها تعداد 48,411 دستگاه خودرو تولید شده که 99 درصد آن دسته خودروهای سبک و 1 درصد باقی‌مانده مربوط به خودروهای سنگین است. این دو گروه به ترتیب 45 خودروی سبک و 8 مدل خودروی سنگین مختلف را شامل می‌شوند.
در هر بخش، تنها به ذکر نام باکیفیت‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین خودروها و تعداد ستاره کیفی آن‌ها می‌پردازیم. اطلاعات تکمیلی و جزئیات را نیز در جداول موجود مرور می‌کنیم.

کیفیت خودروهای سبک:

1. وانت‌ها

رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی
باکیفیت‌ترین: نیو پیکاپ فوتون/ سه ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: وانت نیسان/وانت کارا دوکابین/ یک ستاره کیفی

2. سواری

رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی
سطح قیمتی 1
باکیفیت‌ترین: / سوزوکی گرند ویتارا / مزدا 3 / چهار ستاره کیفی

سطح قیمتی 2
باکیفیت‌ترین: پژو 2008 / سیتروئن C3 / پنج ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: ام وی ام X33S / دو ستاره کیفی

سطح قیمتی 3
باکیفیت‌ترین: بسترن آسا B30 / چانگان CS35 / چهار ستاره کیفی

سطح قیمتی 4
باکیفیت‌ترین: رنو تندر90 پلاس / پارس تندر / پژو 207 اتومات و دستی / دنا پلاس / چهار ستاره کیفی

سطح قیمتی 5
باکیفیت‌ترین: برای خودرویی چون پراید ذکر عبارت “باکیفیت” بی‌معنی است!
در جدول ذیل همچنین مقایسه سطوح کیفیت خودروهای داخلی بازار را مشاهده می‌نمایید.

رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی

کیفیت خودروهای سنگین:

رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی

مسافری

باکیفیت‌ترین: اتوبوس شهری اسکانیا 4112 مارال / سه ستاره کیفی.

کامیونت

باکیفیت‌ترین: ایسوزو NPR75K / چهار ستاره کیفی

کامیون (باری-کمپرسی)

باکیفیت‌ترین: ایسوزو NPR75M / چهار ستاره کیفی

کشنده

باکیفیت‌ترین: کشنده‌های ولوو FH 500 /چهار ستاره کیفی

رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی

توجه: این صفحه هر ماه بروزرسانی می شود.

منبع: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر