قطعه‌سازان داخلی برای تامین لوازم یدکی موردنیاز بازار وارد میدان شوند


قطعه‌سازان داخلی برای تامین لوازم یدکی موردنیاز بازار وارد میدان شوند

عصر خودرو- عضو صنایع ومعادن مجلس معتقد است با کاهش نرخ ارز افزایش قیمت لوازم یدکی محلی از اعراب ندارد و قطعه سازان داخلی برای تامین نیاز بازار باید وارد میدان شوند.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، محمد عزیزی عضو صنایع ومعادن مجلس درباره افزایش قیمت لوام یدکی در بازار، گفت: در هفته‌های اخیر نرخ ارز در بازار نه تنها به ثبات نسبی رسید بلکه روند کاهشی را تجربه کرد در نتیجه افزایش روزانه قیمت لوازم یدکی محلی از اعراب ندارد و دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع ورود کنند.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید به موضوع افزایش قیمت لوازم یدکی ورود کرده و دلایل این گرانی را مشخص کنند، افزود: بخشی از گرانی لوازم یدکی وارداتی به واسطه افزایش نرخ ارز و مشکلاتی که در اثر اعمال تحریم‌ها برای تولیدکنندگان ایجاد شد، طبیعی است اما قطعه سازان داخلی نیز توان مناسبی برای تولید قطعات و لوازم یدکی موردنیاز بازار دارند که باید برای حل این مشکل وارد میدان شوند.

قطعه‌سازان داخلی می‌توانند نیاز بازار را تامین کنند

وی با بیان اینکه قطعه‌سازان داخلی می‌توانند نیاز بازار را تامین کنند، اظهار کرد: خودروسازان به قطعه‌سازان بدهکار هستند و این بدهی باعث شده قطعه سازان نتوانند در حوزه تامین و تولید موردنیاز قطعه فعالیت درستی داشته باشند.

در صورتی که خودروسازان بدهی خود به خودروسازان را پرداخت کنند نقدینگی موردنیاز برای تولید قطعه فراهم می شود در نتیجه بازار با کاهش عرضه و در نتیجه گرانی روبه رو نمی شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قطعه سازان برای تولید به نقدینگی نیاز دارند، خاطرنشان کرد: در صورتی که خودروسازان بدهی خود به خودروسازان را پرداخت کنند نقدینگی موردنیاز برای تولید قطعه فراهم می شود در نتیجه بازار با کاهش عرضه و در نتیجه گرانی روبه رو نمی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره وجود لوازم یدکی بی کیفیت چینی در بازار، گفت: مردم معمولا به دنبال اجناس ارزان قیمت هستند به همین دلیل قطعات بی کیفیت ارزان قیمت وارد کشور می شود.

ارائه خدمات گارانتی و وارانتی در نمایندگی ایران خودرو و سایپا گران است

عزیزی با بیان اینکه نمایندگی های ایران خودرو و سایپا خدمات گارانتی را با مردم گران حساب می کنند، تصریح کرد: در صورتی که مشتریان برای خدمات وارانتی نیز به سراغ نمایندگی ها روند باید هزینه های بسیاری پرداخت کنند در این شرایط خودرو سواران ناچاند به سراغ بازار آزاد و اجناس ارزان قیمت در مکانیکی ها روند.

وزارت صمت به موضوع افزایش قیمت لوازم یدکی رسیدگی کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع افزایش قیمت لوازم یدکی رسیدگی کند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا