132 طرح در سفر روحانی به خراسان شمالی راه اندازی می‌شود


132 طرح در سفر روحانی به خراسان شمالی راه اندازی می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی گفت: همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان، 132 پروژه در قالب 30 طرح در شهرستان های مختلف به بهره برداری می‌رسد.

جواد زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای ۱۳۲ پروژه قابل افتتاح در سفر رئیس جمهوری به استان، هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال و ۵۹۵ میلیون یورو از منابع دولت هزینه شده همچنین بخش خصوصی ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار صرف کرده است.

وی گفت: اجرای این طرح ها، برای ۱۱ هزار و ۷۸۴ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲ واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری، آماده بهره برداری شده است که با اجرای هر واحد بخار، ۱۶۰ مگاوات به توان تولید برق در این نیروگاه افزوده شده است.

زارعی گفت: اجرای سد و شبکه آبیاری چندیر در شهرستان راز و جرگلان با هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار و شبکه و آبیاری غلامان با ۲۴۴ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح های قابل افتتاح در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان است.

وی با اشاره به اینکه پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب اسفراین و انتقال پساب آماده بهره برداری شده است اظهار داشت: افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر اسفراین از هشت هزار متر مکعب در شبانه روز به ۱۶ هزار متر مکعب محقق شده و برای پروژه مزبور یکهزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی افزود: کارخانه شمش آلومینای جاجرم هم برای افتتاح آماده شده است که برای این طرح ۹۴ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

زارعی گفت: فولاد کیمیای صبا با چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار و طرح کیمیادارن نوین شمال، تولیدکننده اسیدسولفوریک و سولفات آلومینوم هم آماده بهره برداری است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان، ۲۷ پروژه کلنگ زنی می شود. سد دربند در شهرستان مانه و سملقان از مهم ترین پروژه هایی است که در این سفر وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی، این پروژه ها با چهار هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی کلنگ زنی می‌شود.

بر اساس این گزارش، کاروان دولت تدبیر و امید فردا یکشنبه به خراسان شمالی سفر می‌کند.

۷۱۸۵/‌‬ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج