سهم متهمان از زندانیان آذربایجان‌غربی کاهش یافت


سهم متهمان از زندانیان آذربایجان‌غربی کاهش یافت

ارومیه- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب ارومیه گفت: سهم متهمان از زندانیان آذربایجان‌غربی به 11 درصد کاهش یافت.

مصطفی حبیبی روز شنبه در بازدید دادیار دادسرای دیوان عالی کشور از زندان ارومیه افزود: در گذشته آمار متهمان در این استان ۲۴ درصد بود که با راه اندازی کمیته ساماندهی متهمان در آذربایجان‌غربی این آمار به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌غربی نیز در این بازدید گفت: ازدحام جمعیت کیفری زندان‌های استان یکی از مشکلات جدی ماست و در تلاش هستیم با بهسازی و بهینه سازی و ساخت فضای مسقف برای نگهداری زندانیان کمی از تراکم جمعیت کیفری زندان‌ها به ویژه زندان مرکزی ارومیه بکاهیم.

حمزه بروجنی اظهار داشت: ما در راستای رعایت طبقه بندی و تفکیک متهمان از محکومان اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و در تمامی زندان‌ها متهمان از محکومان به صورت جدا نگهداری می‌شوند.

وی افزود: با بهسازی و بهینه سازی فضای زندان‌ها که جزء اولویت‌های کاری ما در کنار تامین امنیت و برقراری نظم و انضباط می‌باشد در این راستا در تمامی زندان‌ها کار بهسازی و بهینه سازی زندان‌ها شروع شده است.

وی بیان کرد: تلاش داریم زندان‌ها را از فضای سالنی به سمت فضای خوابگاهی ببریم تا با این اقدام زندانی دریک فضای آرام‌تر و با تمام امکانات رفاهی، بهداشتی و فرهنگی و با آسودگی بیشتری می‌تواند محکومیت خود را سپری کند.

دادیار دادسرای دیوان عالی نیز در این بازدید گفت: این استان در حد توان و منابع و امکانات محدود و موجود خود رعایت طبقه بندی را در حد ممکن اجرا کرده است.

علی نظری افزود: مسؤولان زندان‌های آذربایجان غربی زندان و بازداشتگاه قابل توجهی را در استان ایجاد کرده‌اند که نشاندهنده عملکرد عالی در بحث زندانبانی است.

دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و سرپرست گروه اعزامی از دادستانی کل کشور در راستای بررسی وضعیت زندان از حیث اشتغال و حرفه آموزی، تراکم جمعیت کیفری، اقدامات بازپروری و فرهنگی، آموزشی از مجموعه زندان‌های حوزه ارومیه بازدید کرد.

۸۱۳۷/۷۱۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری