رکود معاملات سهام فلزی‌ها در بازار سرمایه


رکود معاملات سهام فلزی‌ها در بازار سرمایه

ایران اکونومیست- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز سهام فلزی‌ها به علت رکود موجود در معاملات بورس کالا منفی و از اقبال چندانی برخوردار نبود.

رکود معاملات سهام فلزی‌ها در بازار سرمایه




«مهدی طحانی» امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ورود شاخص بورس به کانال ۲۵۰ هزار واحد، افزود: امروز شاخص بورس به رکوردشکنی خود ادامه داد، همچنین معاملات آن به دلیل افزایش قیمت نفت بیشتر به سمت پتروشیمی و پالایشی ها بود.
وی ادامه داد: حجم معاملات امروز بورس به دلیل عرضه پتروشیمی نوری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسید.
این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: همه نسبت به این موضوع آگاهی دارند که سهام فلزی ها از ارزش خاصی برخوردار است و به نظر می رسد که در میان مدت زمینه لازم برای رشد آنها فراهم شود.
وی اظهار داشت: حدود ۱۰ روز تا پایان فصل مجامع باقی است که انتظار داریم در این مدت نماد بسیاری از شرکت های بزرگ بسته و امکان معامله برای آنها وجود نداشته باشد.
طحانی خاطرنشان کرد: امروز سهام پتروشیمی نوری در بازار عرضه شد که به طور تقریبی به هر کدام حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان سهم تعلق گرفت.
وی گفت: اقبالی که اکنون برای پتروشیمی نوری وجود دارد را نمی توان به آینده ربط داد و همیشه عرضه‌های اولیه‌ها حدود ۳۰ درصد سود را در اختیار سهامداران قرار می دهند.
این کارشناس بازار سرمایه به علت رشد بی رمق شاخص بورس در چند روز گذشته تاکید و بیان کرد: به طور کلی بازار سرمایه و دیگر بازارهای کشور تابع ارزش دلار هستند و با توجه به آرامشی که اکنون در بازار دلار وجود دارد بازار سرمایه و دیگر بازارها با نوسان چندانی همراه نیستند.
وی به بازدهی ۴۰ درصدی بازار سرمایه از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره و بیان کرد: با توجه به چنین رشدی چشمگیر طبیعی است که از شدت رشد بازار سرمایه کاسته و سهام های موجود در بورس دست به دست شوند.
طحانی خاطرنشان کرد: باید چنین موضوعی را مدنظر قرار داد که بازار سرمایه بر روی سهم های کوچک در بازار سرمایه وارد فاز حباب شده است و بسیاری از سهم های زیان ده که تا ۱۰ برابر رشد کردند با حباب همراه هستند.
این کارشناس بازار سرمایه پیش بینی خود از روند معاملات بازار سرمایه را اینگونه بیان کرد: به نظر می رسد که اگر اتفاقات خاص و منفی در بازارهای جهانی رخ ندهد بازار سرمایه با شیب ملایم رشد خواهد داشت و با همین محدوده قیمتی دلار فرصت های موجود در بازار سرمایه برای سرمایه گذاری بیش از تهدیدها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن