وعده کمک به افزایش سرانه مدارس گلستان


وعده کمک  به افزایش سرانه مدارس گلستان

با توجه به محدودیت منابع مدارس استان و پایین بودن سهم سرانه دانش آموزی، استاندار گلستان از تلاش برای تعریف منابع جدید برای کمک به مدارس برای افزایش این مبلغ خبرداد.

وی با اشاره به اختصاص 5 درصد از سهم بودجه شهرداری ها به آموزش و پرورش افزود: این عدد برای شهرداری ها یک تکلیف است که باید در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد و ما نیز بر این موضوع نظارت خواهیم کرد.

استاندار گلستان به بازنشستگی تعدادی از معلمان تا چند سال آینده اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، استان گلستان 20 هزار معلم دارد که 50 درصد آنها تا 10 سال آینده بازنشسته می شوند و باید از حالا برای جایگزینی آنها تدابیری اندیشیده شود.

وی افزود: خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش اخیرا قانونی را برای برگزاری آزمون و جذب معلمان ابلاغ کرده که تلاش می کنیم سهم استان را برای جذب معلم جدید افزایش دهیم تا این کمبود جبران شود.

رئیس شورای آموزش پرورش استان گلستان در ادامه گفت: نرخ سواد در استان به 94/6 درصد و سرانه فضای آموزشی به 4/92 مترمربع رسیده است.

حق شناس با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 40 درصد کلاس‌های درس آموزش و پرورش استان نیازمند مقاوم‎‌سازی است، خاطرنشان کرد: امسال بیش از 240 کلاس درس در قالب 43 مدرسه توسط خیران مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان ساخته می‌شود.

استاندار گلستان در پایان با اشاره به نامگذاری این سال به عنوان "رونق تولید" خاطر نشان کرد: منظور از رونق تولید صرفاً تولید کالا و محصول نیست بلکه مهمترین و اصلی ترین تولید، تولید علم و دانش است که در مدارس و دانشگاه ها اتفاق می افتد و هرچه در این حوزه ها تلاش کنیم، فواید و سود آن برای آینده خواهد بود.

افزایش 6/9 درصدی جمعیت دانش آموزی گلستان

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم در ادامه گفت: اظهار کرد: در آموزش و پرورش استان گلستان 354 هزار و 918 دانش آموز در 2 هزار و829 مدرسه و 15 هزار و 76 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: 15/19 درصد از این دانش آموزان درمدارس غیردولتی مشغول می‌باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: از لحاظ جنسیت 47.41 درصد از نیروهای استان را بانوان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به حوزه سواد آموزی در گلستان، بیان کرد: امروزه نرخ سواد در استان گلستان برابر با 94/6 درصد است وسرانه فضای آموزشی استان به4/92 متر مربع رسیده است.

گوهری راد ادامه داد: 36/08 درصد مدارس استان گلستان به رشته های فنی حرفه ای و کاردانش اختصاص دارد.

این مقام مسئول با مقایسه جمعیت دانش آموزی در سال جاری و سال گذشته، گفت: امسال جمعیت دانش آموزی استان گلستان 6/9 درصد افزایش می یابد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !