مساجد نقش مهمی در گسترش شکیبایی و اصلاح جوامع دارند


مساجد نقش مهمی در گسترش شکیبایی و اصلاح جوامع دارند

دیده بان مقابله با افراط گرایی دانشگاه الازهر بر اهمیت همکاری فرهنگ ها و مذاهب،فعال کردن گفتگوهای میان مذهبی و گسترش شکیبایی،تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « tellerreport»،دیده بان مقابله با افراط گرایی دانشگاه الازهر بر اهمیت همکاری فرهنگ ها و مذاهب،فعال کردن گفتگوهای میان مذهبی و گسترش شکیبایی،تاکید کرد.

این مرکز از همه مساجد خواست تا به دنبال فعال کردن گفتگوهای میان ادیانی باشند و تصویر درست و روشنی از اسلام به دور از تصورات غلطی که هیچ پایه و اساسی ندارند،ارائه دهند.

دیده بان مقابله با افراط گرایی الازهر تصریح کرد که مساجد می توانند نقش بسیار بزرگی را در گسترش شکیبایی و اصلاح جوامع ایفا کنند.

در گزارشی که اخیرا از سوی الازهر منتشر شد آمده است که مقابله با موج افراط گرایی در دوره کنونی مسئولیت بسیار بزرگی است که با آن بر دوش موسسه های دغدغه مند در این زمینه است به ویژه مساجدی است که نقش بسیار موثری می توانند در آگاهی از آنچه می تواند خطر تروریسم را کاهش دهد،داشته باشند.

در این گزارش آمده است که نمی توان به نقش اجتماعی و انسانی مساجد بی توجه بود که می تواند نمایش دهنده همزیستی مسالمت آمیز و انسجام ملی و اجتماعی باشد.

دیده بان مقابله با افراط گرایی الازهر به اهمیت مساجد در نقش حیاتی مبارزه با افراط گرایی و نفرتبه ویژه در میان جوانان اشاره کرد.

بر اساس این گزارش ،در سایه دیده بان الازهر فعالیت هایی از سوی مسلمانان در اسپانیا برای معرفی اسلام،گسترش ارزش های اسلامی،فعال کردن نقش مساجد در مقابله با افراط گرایی و گسترش فرهنگ میانه روی انجام شده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس