حمایت کشورهای عربی از اقدامات ضد اسلامی چین


حمایت کشورهای عربی از اقدامات ضد اسلامی چین

37 کشور جهان از جمله تعدادی از کشورهای عربی از تدابیر اتخاذ شده پکن ضد مسلمانان اویغور در منطقه سین کیانگ حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فرانس 24، در پاسخ به نامه انتقاد آمیز شدید 22 کشور جهان نسبت به سیاست پکن در قبال مسلمانان منطقه سین کیانگ در شمال این کشور، 37 کشور از جمله عربستان و کره شمالی در نامه مشابهی از سیاست پکن ضد اقلیت مسلمان این منطقه حمایت کردند.

سفیران 37 کشور جهان از جمله عربستان، بحرین، عمان، کویت، قطر، امارات متحده عربی، پاکستان، میانمار، فلیپین، بلاروس، روسیه، ونزوئلا، کره شمالی، کوبا، برخی از کشورهای آفریقایی این نامه را امضا کردند.

22 کشور جهان که بیشترشان غربی بودند، در نامه خود به سازمان ملل متحد از سیاست های پکن در سین کیانگ انتقاد و چین را متهم به بازداشت یک میلیون مسلمان اویغور در این منطقه کردند.

نامه 37 کشور جهان به «کولی سیک» رئیس شورای امنیت و « میشل باشلت» رئیس کمیساریای حقوق بشر در سازمان ملل ارسال شد.

این نامه حمایت آمیز، به ستایش چین پرداخته و در آن آمده است که چین دستاوردهای قابل ملاحظه ای در زمینه حقوق بشر انجام داده است.

در این نامه آمده است که در مقابله با چالش خطرناک تروریسم و افراطی گری، چین سلسله تدابیری را برای مبارزه با تروریسم و نابودی افراطی گری از جمله برپایی مراکز آموزش حرفه ای اتخاذ کرده است.

این کشورهای در نامه خود تاکید کردند که امنیت به سین کیانگ بازگشته است. چین تعدادی از دپیلمات ها و روزنامه نگاران را به سین کیانگ دعوت کرده است تا بینند و بشوند که آنچه رسانه ها نقل می کنند، به طور کامل تناقض دارد.

این نامه از جامعه بین الملل خواست به بازار اتهام زنی که با استناد به اطلاعات غیرمستند قبل از بازدید سین کیانگ است، نپردازند.

چین پنجشنبه گذشته نامه 22 کشور جهان به سازمان ملل متحد در محکومیت برخورد پکن با اقلیت های قومی در منطقه سین کیانگ را محکوم کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...