50 مورد تیراندازی در شبانه روز گذشته با 45 کشته و زخمی


50 مورد تیراندازی در شبانه روز گذشته با 45 کشته و زخمی

براساس گزارش‌ها در 50 مورد تیراندازی در 24 ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم 16 نفر کشته و 29 نفر زخمی شده اند.

50 مورد تیراندازی در شبانه روز گذشته با 45 کشته و زخمی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، براساس گزارش‌های دریافتی تاکنون، ۵۰ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم ۱۶ نفر کشته و ۲۹ نفر زخمی شده اند.
به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، در یکی از تیراندازی‌های گزارش شده در شهر مونرو در ایالت کارولینای شمالی یک مورد حمله مسلحانه به یک خانه گزارش شد که در نتیجه آن دو کودک زخمی شدند. در حادثه‌ای در شهر کلمبیا در ایالت کارولینای جنوبی نیز دو نفر زخمی شدند. تیراندازی در شهر هیکو در ایالت ویرجینیای غربی دو کشته برجای گذاشت. پلیس حادثه را قتل و خودکشی توصیف کرده است. در تیراندازی در باشگاه شبانه‌ای در شهر لیتل راک در ایالت آرکانزاس نیز دو نفر زخمی شدند.
۱۳ مورد از تیراندازی‌های گزارش شده در شبانه روز گذشته هیچ قربانی (زخمی یا کشته) در پی نداشت.
مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت پنجشنبه تا جمعه و تلفات آن‌ها را در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد، بر این اساس ۱۲۹ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، ۴۷ نفر کشته و ۶۳ نفر زخمی شده اند. ۳۴ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.
بر این اساس طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۱۷۹ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۶۳ نفر کشته و ۹۲ نفر زخمی شده اند.
با توجه به اینکه گزارش‌های تیراندازی‌ها در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می‌شود، آمار نهایی تیراندازی‌های بیست و چهار ساعت جمعه تا شنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز یکشنبه منتشر می‌شود.
به گزارش مرکز آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، ۲۹ هزار و ۱۳۶ مورد تیراندازی از ابتدای سال ۲۰۱۹ به ثبت رسیده است که در نتیجه آن‌ها ۷۶۹۰ نفر کشته و ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر زخمی شدند. ۳۴۴ تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال هستند و ۱۵۳۸ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال می‌باشند. در این مدت ۲۲۴ مورد تیراندازی به جمع، ۹۱۹ مورد حمله به منازل و ۷۷۳ مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و ۷۸۰ مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه