نامه سرگشاده دانشجویان گلستانی به وزیر کشور در خصوص رئیس ستاد انتخابات گلستان/خشت اول گر نهد معمار کج


نامه سرگشاده دانشجویان گلستانی به وزیر کشور در خصوص رئیس ستاد انتخابات گلستان/خشت اول گر نهد معمار کج

آیا درست است رییس ستاد انتخابات استان به طور مستقیم از جناح و جریان خاصی در انتخابات حمایت و آنها را تشویق به حضور در میدان انتخابات کند و نسبت به جریانی موضع منفی داشته باشد ؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ بعد از اظهارات معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان و رئیس ستاد انتخابات استان جمعی از دانشجویان دانشگاههای استان گلستان خطاب به وزیر کشور نامه سرگشاده نوشتند .

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور

سلام علیکم

به استحضار می رسانیم چند روز پیش عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان و رییس ستاد انتخابات استان گلستان در همایشی در وزارت کشور گفت :

گزینه های اصولگرا برای انتخابات مجلس در گلستان یکه تازی می کنند ، بهتر است اصلاح طلبان و اعتدالگرایان نیز وارد میدان شوند .»

نکته یک : آیا درست است رییس ستاد انتخابات استان به طور مستقیم از جناح و جریان خاصی در انتخابات حمایت و آنها را تشویق به حضور در میدان انتخابات کند و نسبت به جریانی موضع منفی داشته باشد ؟

نکته دوم : آیا این مواضع شائبه دخالت در انتخابات از سوی مقام های استانداری و دولت محسوب نمی شود ؟

نکته سوم : با این موضع پرحاشیه چطور استانداری گلستان و ستاد انتخابات استان می تواند با شورای نگهبان قانون اساسی همکاری نماید ، تداوم این نظرات قطعا باعث دوقطبی شدن انتخابات در استان و نهایتا کنارگذاشته شدن معنوی رییس ستاد انتخابات استان خواهد شد .

جناب آقای رحمانی فضلی بهتر نیست تا دیر نشده و فضای انتخابات هنوز گرم نشده ، تدابیر بهتری در این خصوص اتخاذ فرمایید ، مانند تدبیری که در فرمانداری گرگان اتخاذ کردید .

با تشکر

جمعی از دانشجویان دانشگاه های استان گلستان

( جامع گلستان ، قابوس ، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ، شرق گلستان ، آزاد گرگان ، پیام نور گنبد کاووس و ...)

خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج

در همین راستا چندی پیش لیلا هاشمی فعال رسانه استان گلستان پیرامون حواشی اظهارات محمد چراغعلی یادداشتی را با عنوان "خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج" و از نگرانی در خصوص روند انتخابات و حساسیت های نگارش کرده بود.

هاشمی در این مطلب آورده؛ خشت کجی در یکی از مهمترین و حساسترین معاونتهای استانداری گلستان که اتفاقا خود این استان هم به لحاظ تنوع قومیتی و مذهبی و وجود احزاب سیاسی از حساسیت بالایی برخوردار است بنا نهاده شده است.

عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی امنیتی گلستان که نه از سیاست و نه از امنیت سر در می اورد و شاید تنها به خاطر برخی ملاحظات و سفارشات بدون داشتن کمترین سابقه ای در این حوزه به این پست مهم گمارده شده است.

او که قرار است ،در پایان سال جاری، انتخابات مجلس را در استان برگزار کند در افاضاتی جدید در اولین همایش فرمانداران و معاونان سیاسی امنیتی جریان رقیب خود که موسوم به طیف اصولگرایی است را به یکه تازی در این عرصه متهم کرد و در اقدامی جانبدارانه از دو جریان اصلاح طلب و اعتدالگرا خواست تا در انتخابات حضور پرشور داشته باشند نگاهی که برای مدیر سیاسی امنیتی کشور خطرناک و باعث از بین رفتن اعتماد عمومی می شود

صرف نظر از اینکه وی از چه جریانی دفاع و یا انتقاد کرده این نگاه حزبی و یکجانبه برای کسی که در مسند مجری انتخابات استان است چه پیغامی را می تواند به جامعه مخابره کند؟!

اینکه 9ماه مانده به انتخابات با حرفهای نسنجیده عملا جریانی را به باد انتقاد بگیرد و به یک تازی در عرصه سیاسی محکوم کند چه معنایی می تواند داشته باشد؟! و حال آنکه که همه می دانند در استان ما هم نمایندگان مجلس و هم مدیران دولتی از طیف اقای معاون هستند.

جناب معاون تریبونها و رسانه های منتقدین و موافقین را بررسی کند و ببیند چه کسی اتفاقا بیشترین تریبون دولتی را در اختیار دارد!

اگر کسی در مقام معاون سیاسی امنیتی در مواردی مانند آنچه در پرونده تجاوز به عنفی که در حیطه وظایفش نیست اظهار نظر می کند و یا این چنین در مورد حضور گروه های سیاسی در عرصه انتخابات حرف می زند تنها به این دلیل است که این فرد بر سرجای واقعی اش نیست و برای آن مسندی که آن را تصاحب کرده ساخته نشده است!

این نکته قبلا در یادداشت جناب دکتر بیارجمندی یکی از فرهیختگان استان خطاب به استاندار محترم آمده بود که جناب حق شناس برای اینکه در بحث امنیتی و سیاسی در مقاطع گوناکون بتواند تصمیمات درستی را اتخاذ کند نیازمند فردی است که در این حوزه متخصص باشد تا کمک کار بالاترین مقام سیاسی استان باشد نه آنکه خود هر روز حاشیه جدیدی بسازد و نمک بر زخم این مردم خسته از سیاست زدگی بپاشد! امید است استاندار محترم به آن توجه کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان